Zobrazit minimální záznam

Advantage and disavantage of the development of pre-mathematics literacy in "wood kindergarten"
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorŠmejkalová, Petra
dc.date.accessioned2020-02-11T15:11:34Z
dc.date.available2020-02-11T15:11:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116167
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou možností rozvoje předmatematické gramotnosti v lesní mateřské škole. Předkládá návrh Školního vzdělávacího programu s tímto změřením jako výstup teoretické části. V návrhu Školního vzdělávacího programu předmatematické gramotnosti ve specifickém prostředí se soustřeďuje především na rozvoj manipulativních a pohybových schopností spojených s orientací v prostoru a vlastním tělním schématu dítěte. V praktické části ověřuje vhodnost vybraných aktivit ve specifickém prostředí lesa a okolí mateřské školy. Práce je psána na bázi akčního výzkumu kombinovaného s prvky kvalitativního výzkumu. Práce přináší nový pohled na problematiku přípravy dítěte na školní matematiku.cs_CZ
dc.description.abstractThis Diploma Thesis deals with possibilities of developing pre-mathematical literacy at Wood Kindergarten. The Thesis submits a proposal of Kindergarten Education Programme concerning this aspect. The proposal is the result of a detailed theoretical part which precedes. The concept of this Educational Programme aimed at pre-mathematical literacy in a specific environment focuses primarily on the development of manipulative motor skills connected with special orientation and the child's individual body scheme. The practical part verifies suitability of selected activities related to the specific environment of forest and other kindergarten surrounding environment. This Thesis is based on 'action research' combined with qualitative research elements. It introduces a new perspective regarding the issue of preparing children for school mathematics.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectlesní mateřská školacs_CZ
dc.subjectpředmatematická gramotnost;cs_CZ
dc.subjectwood kindergartenen_US
dc.subjectpre-mathematics literacyen_US
dc.subjectmathematics pre-literacyen_US
dc.titleVýhody a úskalí rozvoje předmatematické gramotnosti v lesní mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-20
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId205983
dc.title.translatedAdvantage and disavantage of the development of pre-mathematics literacy in "wood kindergarten"en_US
dc.contributor.refereeHavlíčková, Radka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou možností rozvoje předmatematické gramotnosti v lesní mateřské škole. Předkládá návrh Školního vzdělávacího programu s tímto změřením jako výstup teoretické části. V návrhu Školního vzdělávacího programu předmatematické gramotnosti ve specifickém prostředí se soustřeďuje především na rozvoj manipulativních a pohybových schopností spojených s orientací v prostoru a vlastním tělním schématu dítěte. V praktické části ověřuje vhodnost vybraných aktivit ve specifickém prostředí lesa a okolí mateřské školy. Práce je psána na bázi akčního výzkumu kombinovaného s prvky kvalitativního výzkumu. Práce přináší nový pohled na problematiku přípravy dítěte na školní matematiku.cs_CZ
uk.abstract.enThis Diploma Thesis deals with possibilities of developing pre-mathematical literacy at Wood Kindergarten. The Thesis submits a proposal of Kindergarten Education Programme concerning this aspect. The proposal is the result of a detailed theoretical part which precedes. The concept of this Educational Programme aimed at pre-mathematical literacy in a specific environment focuses primarily on the development of manipulative motor skills connected with special orientation and the child's individual body scheme. The practical part verifies suitability of selected activities related to the specific environment of forest and other kindergarten surrounding environment. This Thesis is based on 'action research' combined with qualitative research elements. It introduces a new perspective regarding the issue of preparing children for school mathematics.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV