Výhody a úskalí rozvoje předmatematické gramotnosti v lesní mateřské škole
Advantage and disavantage of the development of pre-mathematics literacy in "wood kindergarten"
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116167Identifikátory
SIS: 205983
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havlíčková, Radka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
20. 1. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
lesní mateřská škola, předmatematická gramotnost;Klíčová slova (anglicky)
wood kindergarten, pre-mathematics literacy, mathematics pre-literacyDiplomová práce se zabývá problematikou možností rozvoje předmatematické gramotnosti v lesní mateřské škole. Předkládá návrh Školního vzdělávacího programu s tímto změřením jako výstup teoretické části. V návrhu Školního vzdělávacího programu předmatematické gramotnosti ve specifickém prostředí se soustřeďuje především na rozvoj manipulativních a pohybových schopností spojených s orientací v prostoru a vlastním tělním schématu dítěte. V praktické části ověřuje vhodnost vybraných aktivit ve specifickém prostředí lesa a okolí mateřské školy. Práce je psána na bázi akčního výzkumu kombinovaného s prvky kvalitativního výzkumu. Práce přináší nový pohled na problematiku přípravy dítěte na školní matematiku.
This Diploma Thesis deals with possibilities of developing pre-mathematical literacy at Wood Kindergarten. The Thesis submits a proposal of Kindergarten Education Programme concerning this aspect. The proposal is the result of a detailed theoretical part which precedes. The concept of this Educational Programme aimed at pre-mathematical literacy in a specific environment focuses primarily on the development of manipulative motor skills connected with special orientation and the child's individual body scheme. The practical part verifies suitability of selected activities related to the specific environment of forest and other kindergarten surrounding environment. This Thesis is based on 'action research' combined with qualitative research elements. It introduces a new perspective regarding the issue of preparing children for school mathematics.
