Zobrazit minimální záznam

Smartphones in education
dc.contributor.advisorNeumajer, Ondřej
dc.creatorHruška, Ondřej
dc.date.accessioned2019-11-11T10:15:34Z
dc.date.available2019-11-11T10:15:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111902
dc.description.abstractModern technology has become an integral part of our life. Schools are often conservative, so involvement of technology in education is delayed. Most of the population own a smartphone, and while some people say that smartphones should be used in the lessons, others would prefer a complete ban on them. This work sums up strengths and weaknesses of smartphones in education based on literature and discusses some recommendations on their use. Smartphones usage in education was studied in an application which helps with basics of Russian alphabet. It was shown that majority of the users did not read license terms, preferred the same sex for application voice and tended to leave the application prematurely. A questionnaire survey on a school was used to grasp the whole topic. It was revealed that that touch devices would be welcome in education by students, and they are prepared to use their own smartphone for studying although rather at school than in their free time. Mobile phone is the preferred device for games playing and internet browsing but the most commonly used applications include social networks, communication programs and video players. It seems that the worst school results are achieved by students who use the smartphones most, but best results are not achieved by students who use the phone the least.en_US
dc.description.abstractModerní technika se stala nedílnou součástí našeho světa, školství je však konzervativnější a moderní technika se do něj dostává s určitým zpožděním. Mobilní telefon vlastní většina populace - existují názory, že by měl být ve školách používán, stejně jako proudy přející si jeho zakázání ve výuce. Práce nejprve zařazuje mobilní telefon mezi ostatní výukové prostředky a na základě literatury shrnuje jeho kladné a záporné stránky, stejně jako uvádí některá doporučení pro jeho používání ve výuce. Dále zkoumá chování uživatelů při výuce prostřednictvím mobilního telefonu pomocí aplikace na výuku základů azbuky. Ukázalo se, že většina studentů nečte při registraci licenční podmínky, u hlasu aplikace preferuje vlastní pohlaví a má tendenci kurz předčasně opouštět. Nakonec bylo provedeno dotazníkové šetření na základní škole, z něhož například vyplynulo, že žáci dotyková zařízená většinou používat chtějí a jsou i ochotni používat své, i když spíše ve škole než ve svém volném čase. Pro hraní her i návštěvy internetu je mobilní telefon nejčastěji používané zařízení, ale nejvíce používané aplikace na něm jsou z oblasti sociálních sítí, komunikačních programů a přehrávání videa. Zdá se také, že horších výsledků ve škole dosahují žáci trávící na telefonu více času, ale nejlepšího průměru známek nedosahují žáci trávící...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdigitální technologie ve výucecs_CZ
dc.subjectmobilní telefonycs_CZ
dc.subjectchytré telefonycs_CZ
dc.subjectm-learningcs_CZ
dc.subjectazbukacs_CZ
dc.subjectaplikace pro chytré telefonycs_CZ
dc.subjectdigital technology in educationen_US
dc.subjectmobile phoneen_US
dc.subjectsmartphonesen_US
dc.subjectm-learningen_US
dc.subjectCyrillic scripten_US
dc.subjectsmartphones softwareen_US
dc.titleChytré telefony ve vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-09
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId162694
dc.title.translatedSmartphones in educationen_US
dc.contributor.refereeJeřábek, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csModerní technika se stala nedílnou součástí našeho světa, školství je však konzervativnější a moderní technika se do něj dostává s určitým zpožděním. Mobilní telefon vlastní většina populace - existují názory, že by měl být ve školách používán, stejně jako proudy přející si jeho zakázání ve výuce. Práce nejprve zařazuje mobilní telefon mezi ostatní výukové prostředky a na základě literatury shrnuje jeho kladné a záporné stránky, stejně jako uvádí některá doporučení pro jeho používání ve výuce. Dále zkoumá chování uživatelů při výuce prostřednictvím mobilního telefonu pomocí aplikace na výuku základů azbuky. Ukázalo se, že většina studentů nečte při registraci licenční podmínky, u hlasu aplikace preferuje vlastní pohlaví a má tendenci kurz předčasně opouštět. Nakonec bylo provedeno dotazníkové šetření na základní škole, z něhož například vyplynulo, že žáci dotyková zařízená většinou používat chtějí a jsou i ochotni používat své, i když spíše ve škole než ve svém volném čase. Pro hraní her i návštěvy internetu je mobilní telefon nejčastěji používané zařízení, ale nejvíce používané aplikace na něm jsou z oblasti sociálních sítí, komunikačních programů a přehrávání videa. Zdá se také, že horších výsledků ve škole dosahují žáci trávící na telefonu více času, ale nejlepšího průměru známek nedosahují žáci trávící...cs_CZ
uk.abstract.enModern technology has become an integral part of our life. Schools are often conservative, so involvement of technology in education is delayed. Most of the population own a smartphone, and while some people say that smartphones should be used in the lessons, others would prefer a complete ban on them. This work sums up strengths and weaknesses of smartphones in education based on literature and discusses some recommendations on their use. Smartphones usage in education was studied in an application which helps with basics of Russian alphabet. It was shown that majority of the users did not read license terms, preferred the same sex for application voice and tended to leave the application prematurely. A questionnaire survey on a school was used to grasp the whole topic. It was revealed that that touch devices would be welcome in education by students, and they are prepared to use their own smartphone for studying although rather at school than in their free time. Mobile phone is the preferred device for games playing and internet browsing but the most commonly used applications include social networks, communication programs and video players. It seems that the worst school results are achieved by students who use the smartphones most, but best results are not achieved by students who use the phone the least.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
thesis.grade.code4


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV