Český kubismus a jeho edukační možnosti v galerijním a školním prostředí
Czech Cubism: Its Educational Potentialities for Gallery and School
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111762Identifiers
Study Information System: 190563
Collections
- Kvalifikační práce [16245]
Author
Advisor
Referee
Špirk, Ivan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Art
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 1. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Český kubismus, architektura, užité umění, Dům U Černé Matky Boží, edukace, vzdělávací programKeywords (English)
Czech Cubism, architecture, applied arts, House at the Black Madonna, education, education programmeObsahem práce jsou edukační možnosti českého kubismu v muzejním a školním prostředí. Český kubismus je fenomén, který se nevyskytuje nikde jinde na světě. Cílem práce je zprostředkovat tuto kulturní památku a základní principy žákům základních škol, studentům gymnázií a škol středních i veřejnosti. Jako prostředek pro představení tohoto unikátu je vypracován edukační program, jehož součástí jsou zpracovaná teoretická východiska, výtvarné úkoly a pracovní sešit. Projekt je zaměřen na uvědomění si kvalit naší kulturní tradice a výtvarné originality. KLÍČOVÁ SLOVA český kubismus, architektura, užité umění, Dům U Černé Matky Boží, edukace, vzdělávací program
This thesis studies the possibilities of education in the field of Czech cubism in museum and school environment. Czech cubism is a phenomenon that cannot be found in any other place in the world. The aim of this thesis is to bring this cultural monument and its basics to the primary and secondary schools and to the public. An educational programme is presented, that contains the theory, visual art assignments and an assignment booklet. The project is focused on realisation of our cultural tradition and visual art originality. KEY WORDS Czech cubism, architecture, applied arts, House of the Black Madonna, education, educational programme