Český kubismus a jeho edukační možnosti v galerijním a školním prostředí
Czech Cubism: Its Educational Potentialities for Gallery and School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111762Identifikátory
SIS: 190563
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Špirk, Ivan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
14. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Český kubismus, architektura, užité umění, Dům U Černé Matky Boží, edukace, vzdělávací programKlíčová slova (anglicky)
Czech Cubism, architecture, applied arts, House at the Black Madonna, education, education programmeObsahem práce jsou edukační možnosti českého kubismu v muzejním a školním prostředí. Český kubismus je fenomén, který se nevyskytuje nikde jinde na světě. Cílem práce je zprostředkovat tuto kulturní památku a základní principy žákům základních škol, studentům gymnázií a škol středních i veřejnosti. Jako prostředek pro představení tohoto unikátu je vypracován edukační program, jehož součástí jsou zpracovaná teoretická východiska, výtvarné úkoly a pracovní sešit. Projekt je zaměřen na uvědomění si kvalit naší kulturní tradice a výtvarné originality. KLÍČOVÁ SLOVA český kubismus, architektura, užité umění, Dům U Černé Matky Boží, edukace, vzdělávací program
This thesis studies the possibilities of education in the field of Czech cubism in museum and school environment. Czech cubism is a phenomenon that cannot be found in any other place in the world. The aim of this thesis is to bring this cultural monument and its basics to the primary and secondary schools and to the public. An educational programme is presented, that contains the theory, visual art assignments and an assignment booklet. The project is focused on realisation of our cultural tradition and visual art originality. KEY WORDS Czech cubism, architecture, applied arts, House of the Black Madonna, education, educational programme