Zobrazit minimální záznam

Preparatory problems from environment Parquet for children entering the first grade of primary school
dc.contributor.advisorSlezáková, Jana
dc.creatorŠmídová, Kateřina
dc.date.accessioned2019-11-11T09:49:58Z
dc.date.available2019-11-11T09:49:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111755
dc.description.abstractThe aim of the submitted diploma is to refine tasks of manipulative environment Parquets for Preschool Children. These tasks then apply to preschool and school children. Not only observe how they cope with these activities, but also how they think, explain their actions, and how they communicate with each other. Observe myself, as a researcher, how do I work with children, how do I communicate with them and how do I submit them the tasks. The theoretical part defines the individual stages for the preschool and pupils in terms of the development of psychology, they are constructive concepts of teaching mathematics with reference to the RVP ZV and RVP PV. The tasks from the environment of Parquets for the first and second year of primary school were registered with reference to didactic potential. I searched the relevant didactic games and described their didactic goals. By the end of the thesis, the extent of the aims fulfilling is reflected. KEYWORDS environment Parquets, constructivism, 2D geometry, didactical games, Ubongoen_US
dc.description.abstractCílem předložené diplomové práce je zjemnit úlohy z manipulativního prostředí Parkety pro předškolní děti. Tyto úlohy poté aplikovat na předškolních a školních dětech. Pozorovat nejen, jak si s aktivitami poradí, ale jak přemýšlejí, jak své činy vysvětlují a jak spolu vzájemně komunikují. Dále pozorovat sebe, jako výzkumníka, jak zadávám úlohy, jak komunikuji s dětmi a své poznatky evidovat a popřípadě se z nich ponaučit. V teoretické části jsou vymezeny jednotlivé etapy pro předškolní a raný školní věk z hlediska vývojové psychologie, popsáno konstruktivistické pojetí výuky matematiky s odkazem na RVP ZV, RVP PV. A evidovány úlohy z prostředí Parkety pro 1. a 2. ročník ZŠ s odkazem na didaktický potenciál. K nim vyhledány a popsány příslušné didaktické hry, u kterých je rovněž popsán didaktický cíl. Závěrem je zhodnocena míra naplnění cílů práce. KLÍČOVÁ SLOVA prostředí Parkety, konstruktivismus, prostorová geometrie, didaktická hra, hra Ubongo,cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmatematické didaktické prostředícs_CZ
dc.subjectParketycs_CZ
dc.subjectstrategiecs_CZ
dc.subjectproces dětského řešenícs_CZ
dc.subjectanalýza dětského řešenícs_CZ
dc.subjectmathematical substantial learning environmenten_US
dc.subjectstrategiesen_US
dc.subjectprocess of children's solutionen_US
dc.subjectanalysis of children's solutionen_US
dc.titlePřípravné úlohy z prostředí Parket u dětí vstupujících do 1. ročníku ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-05
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId187745
dc.title.translatedPreparatory problems from environment Parquet for children entering the first grade of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeJirotková, Darina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csCílem předložené diplomové práce je zjemnit úlohy z manipulativního prostředí Parkety pro předškolní děti. Tyto úlohy poté aplikovat na předškolních a školních dětech. Pozorovat nejen, jak si s aktivitami poradí, ale jak přemýšlejí, jak své činy vysvětlují a jak spolu vzájemně komunikují. Dále pozorovat sebe, jako výzkumníka, jak zadávám úlohy, jak komunikuji s dětmi a své poznatky evidovat a popřípadě se z nich ponaučit. V teoretické části jsou vymezeny jednotlivé etapy pro předškolní a raný školní věk z hlediska vývojové psychologie, popsáno konstruktivistické pojetí výuky matematiky s odkazem na RVP ZV, RVP PV. A evidovány úlohy z prostředí Parkety pro 1. a 2. ročník ZŠ s odkazem na didaktický potenciál. K nim vyhledány a popsány příslušné didaktické hry, u kterých je rovněž popsán didaktický cíl. Závěrem je zhodnocena míra naplnění cílů práce. KLÍČOVÁ SLOVA prostředí Parkety, konstruktivismus, prostorová geometrie, didaktická hra, hra Ubongo,cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the submitted diploma is to refine tasks of manipulative environment Parquets for Preschool Children. These tasks then apply to preschool and school children. Not only observe how they cope with these activities, but also how they think, explain their actions, and how they communicate with each other. Observe myself, as a researcher, how do I work with children, how do I communicate with them and how do I submit them the tasks. The theoretical part defines the individual stages for the preschool and pupils in terms of the development of psychology, they are constructive concepts of teaching mathematics with reference to the RVP ZV and RVP PV. The tasks from the environment of Parquets for the first and second year of primary school were registered with reference to didactic potential. I searched the relevant didactic games and described their didactic goals. By the end of the thesis, the extent of the aims fulfilling is reflected. KEYWORDS environment Parquets, constructivism, 2D geometry, didactical games, Ubongoen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code4


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV