Přípravné úlohy z prostředí Parket u dětí vstupujících do 1. ročníku ZŠ
Preparatory problems from environment Parquet for children entering the first grade of primary school
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111755Identifikátory
SIS: 187745
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirotková, Darina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
5. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
matematické didaktické prostředí, Parkety, strategie, proces dětského řešení, analýza dětského řešeníKlíčová slova (anglicky)
mathematical substantial learning environment, strategies, process of children's solution, analysis of children's solutionCílem předložené diplomové práce je zjemnit úlohy z manipulativního prostředí Parkety pro předškolní děti. Tyto úlohy poté aplikovat na předškolních a školních dětech. Pozorovat nejen, jak si s aktivitami poradí, ale jak přemýšlejí, jak své činy vysvětlují a jak spolu vzájemně komunikují. Dále pozorovat sebe, jako výzkumníka, jak zadávám úlohy, jak komunikuji s dětmi a své poznatky evidovat a popřípadě se z nich ponaučit. V teoretické části jsou vymezeny jednotlivé etapy pro předškolní a raný školní věk z hlediska vývojové psychologie, popsáno konstruktivistické pojetí výuky matematiky s odkazem na RVP ZV, RVP PV. A evidovány úlohy z prostředí Parkety pro 1. a 2. ročník ZŠ s odkazem na didaktický potenciál. K nim vyhledány a popsány příslušné didaktické hry, u kterých je rovněž popsán didaktický cíl. Závěrem je zhodnocena míra naplnění cílů práce. KLÍČOVÁ SLOVA prostředí Parkety, konstruktivismus, prostorová geometrie, didaktická hra, hra Ubongo,
The aim of the submitted diploma is to refine tasks of manipulative environment Parquets for Preschool Children. These tasks then apply to preschool and school children. Not only observe how they cope with these activities, but also how they think, explain their actions, and how they communicate with each other. Observe myself, as a researcher, how do I work with children, how do I communicate with them and how do I submit them the tasks. The theoretical part defines the individual stages for the preschool and pupils in terms of the development of psychology, they are constructive concepts of teaching mathematics with reference to the RVP ZV and RVP PV. The tasks from the environment of Parquets for the first and second year of primary school were registered with reference to didactic potential. I searched the relevant didactic games and described their didactic goals. By the end of the thesis, the extent of the aims fulfilling is reflected. KEYWORDS environment Parquets, constructivism, 2D geometry, didactical games, Ubongo