Začínající učitel ve funkci třídního učitele
Teacher-beginner as a class teacher
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111732Identifikátory
SIS: 169048
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Uhlířová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
začínající učitel, třídní učitel, profesní kompetence, kompetence třídního učitele, profesní etikaKlíčová slova (anglicky)
beginning teacher, class teacher, professional competence, class teacher competence, professional ethicsDiplomová práce se zabývá problematikou začínajících třídních učitelů 1. stupně základní školy a jejich uváděním do praxe. Cílem práce je analyzovat, jaké profesní kompetence potřebuje absolvent Učitelství pro 1. stupeň ZŠ pro funkci třídního učitele v rovině teoretických zdůvodňování a v rovině praktických znalostí a dovedností. Pojednat a argumentovat koncepci přípravy na třídnictví v pregraduální přípravě. Zkoumá osobnost učitele a jeho proměny v rámci historického kontextu. Přibližuje historický vývoj vzdělávání učitelů a jeho současnou situaci v České republice. Zabývá se modelem profesního standartu, představuje profesní kompetence primární školy a standart učitelů. Na třídního učitele nahlíží z různých úhlů pohledu. Zabývá se jeho náplní práce, činnostmi, které má vykonávat, jeho povinnostmi a kompetencemi. Definuje pojem profesní etika a etický kodex učitele. Tento dokument stanovuje profesní normy, hodnoty a odpovědnost, kterou přijímá každý pedagog ve svém povolání. Hlavním úkolem praktické části bylo porovnání výsledků dotazníku a rozhovorů s analýzou mých zkušeností z pohledu profesních kompetencí a kompetencí třídního učitele. V této části byly využity výzkumné metody, rozhovor, dotazník a analýza svých zkušeností. Podařilo se vysledovat, které činnosti z náplně práce učitele dělají...
This diploma thesis deals with the issue of beginning primary school form teachers and the introduction into their profession. The aim of the thesis is to analyse what professional competence a graduate in Primary School Teacher Training needs for the role of a form teacher in terms of theoretical justification and practical knowledge and skills. To discuss and argue for a concept of a form teacher work preparation in the pre-graduate preparation. It investigates the teacher personality and its changes within the historical context. It describes historical development of teachers education and the current situation in the Czech Republic. It deals with a professional standard model, represents professional competences of the primary school and teacher standards. The form teacher is viewed from different angles. It deals with his work content, activities he should do, duties and competences. It defines the term professional ethics and code of ethics for teachers. This paper determines professional norms, values and responsibility which are accepted by every single educator in his profession. The core task of the practical part was a comparison of the questionnaire results and dialogues with the analysis of my own experience in the aspect of professional competences and form teacher competences. The...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Osobnost učitele v pojetí studentů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSvobodová, Ludmila (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 24. 9. 2019The Master thesis with the name "Personality of a Teacher in Students' Perception" is divided into two parts - a theoretical part and a practical part. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter ... -
Kázeň a začínající učitel
Výsledek obhajoby: OBHÁJENODvořáková, Jitka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 10. 9. 2020 -
Problematika hodnocení připravenosti studentů a začínajících učitelů na výkon učitelské profese
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠtoudek, Martin (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 29. 5. 2015Závěrečná práce se zabývá problematikou pregraduální přípravy studentů učitelství na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity a jejich pozdější začleňování do praxe. Práce ověřuje, zda se u studentů změnily předpoklady k ...
