Zobrazit minimální záznam

The satisfaction of individual needs of the preschool-aged children in kindergartens.
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorHelemiková, Klára
dc.date.accessioned2019-11-08T10:50:21Z
dc.date.available2019-11-08T10:50:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111697
dc.description.abstractThe thesis focuses on the issues concerning meeting individual needs of the preschool-aged children in kindergartens. In the theoretical part the attention is paid to defining the term "need" and to the description, analysis and comparison of various theories about fulfilling the children's needs. Next part deals with physical development of a child and its successful education as well. Followingly, there are described the possibilities how to fulfil individual needs of children in a family and in a kindergarten. The final topic in the theoretical part is the description of risks arising from dissatisfying the children's needs. The empiric part is based on the case study. investigative research being realized by the combination of several methods (observation, interview, questionnaire), targeting at finding if the inner conditions in kindergartens cope with RVP PV. The empiric part also followed several children which started attending the kindergarten, their appraisal was done and this was accomplished by planning activities leading to fulfilling their needs and easier adaptation. KEYWORDS preschool child, individual needs of child, family, kindergarten, preschool education, nursery school teacher, adaptation of preschool age children at the beginning of attendance kindergartenen_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou uspokojování individuálních potřeb dětí předškolního věku v prostředí mateřské školy. V teoretické části je pozornost věnována definování pojmu potřeby a popisu, analýze a porovnání různých teorií zabývajících se naplňováním potřeb dětí. Dále je část zaměřena na analýzu vývoje dítěte předškolního věku a jeho potřebám, jakožto předpokladu nejen pro zdravý tělesný a psychický vývoj dítěte, ale také jeho úspěšné vzdělávání. Následně jsou popsány možnosti naplňování individuálních potřeb dětí v rodině a v mateřské škole. Posledním tématem v teoretické části jsou rizika vyplývající z neuspokojení potřeb dětí. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu, realizována šetřením, které směřuje ke zjištění, zda vnitřní podmínky mateřské školy jsou v souladu s RVP PV. Součástí empirické části je sledování několika dětí, které nastoupily nově do mateřské školy, u kterých je prováděno vyhodnocení a následně plánování činností k naplnění jejich potřeb a k usnadnění adaptace. KLÍČOVÁ SLOVA dítě předškolního věku, individuální potřeby dětí, rodina, mateřská škola, předškolní vzdělávání, učitel mateřské školy, adaptace dítěte předškolního věku na počátku docházky v mateřské školecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectindividuální potřeby dětícs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectučitel mateřské školycs_CZ
dc.subjectadaptace dítěte předškolního věku na počátku docházky v mateřské školecs_CZ
dc.subjectpreschool childen_US
dc.subjectindividual needs of childen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectnursery school teacheren_US
dc.subjectadaptation of preschool age children at the beginning of attendance kindergartenen_US
dc.titleNaplňování individuálních potřeb dětí v prostředí mateřské školy.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-16
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId201674
dc.title.translatedThe satisfaction of individual needs of the preschool-aged children in kindergartens.en_US
dc.contributor.refereeLoudová Stralczynská, Barbora
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou uspokojování individuálních potřeb dětí předškolního věku v prostředí mateřské školy. V teoretické části je pozornost věnována definování pojmu potřeby a popisu, analýze a porovnání různých teorií zabývajících se naplňováním potřeb dětí. Dále je část zaměřena na analýzu vývoje dítěte předškolního věku a jeho potřebám, jakožto předpokladu nejen pro zdravý tělesný a psychický vývoj dítěte, ale také jeho úspěšné vzdělávání. Následně jsou popsány možnosti naplňování individuálních potřeb dětí v rodině a v mateřské škole. Posledním tématem v teoretické části jsou rizika vyplývající z neuspokojení potřeb dětí. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu, realizována šetřením, které směřuje ke zjištění, zda vnitřní podmínky mateřské školy jsou v souladu s RVP PV. Součástí empirické části je sledování několika dětí, které nastoupily nově do mateřské školy, u kterých je prováděno vyhodnocení a následně plánování činností k naplnění jejich potřeb a k usnadnění adaptace. KLÍČOVÁ SLOVA dítě předškolního věku, individuální potřeby dětí, rodina, mateřská škola, předškolní vzdělávání, učitel mateřské školy, adaptace dítěte předškolního věku na počátku docházky v mateřské školecs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the issues concerning meeting individual needs of the preschool-aged children in kindergartens. In the theoretical part the attention is paid to defining the term "need" and to the description, analysis and comparison of various theories about fulfilling the children's needs. Next part deals with physical development of a child and its successful education as well. Followingly, there are described the possibilities how to fulfil individual needs of children in a family and in a kindergarten. The final topic in the theoretical part is the description of risks arising from dissatisfying the children's needs. The empiric part is based on the case study. investigative research being realized by the combination of several methods (observation, interview, questionnaire), targeting at finding if the inner conditions in kindergartens cope with RVP PV. The empiric part also followed several children which started attending the kindergarten, their appraisal was done and this was accomplished by planning activities leading to fulfilling their needs and easier adaptation. KEYWORDS preschool child, individual needs of child, family, kindergarten, preschool education, nursery school teacher, adaptation of preschool age children at the beginning of attendance kindergartenen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV