Využití webcastingových systémů ve vzdělání
The Use of Webcasting systems in education
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11003Identifikátory
SIS: 137068
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novák, Jaroslav
Švejda, Gabriel
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
25. 6. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
WWW technologie, počítačem podporovaná výukaPředmětem předkládané práce je problematika využití webcastingových systémů ve vzdělávání. Studie se zaměřuje na identifikaci a analýzu webcastingových systémů, jako soudobého druhu audiovizuálních, resp. multimediálně orientovaných didaktických prostředků. Zkoumání je podrobováno široké spektrum vlastností a charakteristik webcastingových systémů s cílem přispět k poznání jejich didaktických specifik a možností funkčního využití v rámci inovativních metod a způsobů práce ve vzdělávání. Výsledky teoretického a empirického zkoumání poskytují východisko pro řešení modelového návrhu webcastingového systému. Rozpracováním teorie dané specifické oblasti didaktických prostředků se práce usiluje o příspěvek k rozvoji didaktiky informační a technické výchovy a při vědomí rostoucího významu technologií pro podporu vzdělávání ve společnosti vědění i pedagogické vědy obecně.
The issues discussed in this thesis are the problematics of making use of web casting systems in education. The aim of this research is the identification and analysis of web casting systems as a contemporary kind of audiovisual or multi-medial directed instructional media. A wide spectrum of properties and characteristics of web casting systems are subject to exploitation with the aim to understand their didactical specifics and possibilities of the functional use within the frame of innovation methods and techniques in education. The results of theoretical and empirical exploitation provide a solution for a model design of a web casting system. By detailing the theory of this specific area of didactical instruments, this thesis attempts to contribute to the development of information and technical education didactics and conscious of the growing importance of technologies for the support of education in the society, of knowledge and pedagogical science generally.