ICT kompetence učitelů
Reachers' ICT Competencies
dissertation thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/10997Identifiers
Study Information System: 137076
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Nikl, Jiří
Leipert, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 6. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
informační technologie, informační gramotnostTato práce se ve své teoretické části snaží analyzovat problematiku ICT kompetencí učitelů v šíři kontextu, který problematiku kompetencí učitelů (ale samozřejmě i s odkazem na kompetence žáků) reflektuje do národních kurikul, reforem školských vzdělávacích soustav a zejm. modelů přístupů k osvojování a dalších rozvíjení ICT kompetencí učitelů. Informační společnost, jejíž dimenze prostupují všemi oblastmi lidského konání, má své konsekvence vyvolané signifikantními změnami a transformací společnosti i ve vzdělávání, 4 SLAVÍK, M.: The development of competencies of University scholars. In: Schola 2006. Bratislava : Slovenská technická univerzita, 2006, ISBN 80-227-2389-4. 5 Recommendation of the European Parliament and of the Council on key competences for lifelong learning. Commission of the European Communities, 2005. Dostupné na Internetu <http://ec.europa.eu/edMrntinn/policies/2010/doc/kevrec gn.Pdf>- a tudíž i v práci učitele. Jinými slovy, prostorem, ve kterém k reformám vzdělávaní dochází, je právě aktuálně prostředí informační společnosti. Jedním z podporujících argumentů dokládajících vhodnost a potřebnost rozkrytí problematiky dotčené touto prací jsou závěry a doporučení6 konference amerického konsorcia CoSN7 (Consortium for School Networking) konané v březnu 2007 v San Franciscu. Jedná se o výzvu...
Tato práce se ve své teoretické části snaží analyzovat problematiku ICT kompetencí učitelů v šíři kontextu, který problematiku kompetencí učitelů (ale samozřejmě i s odkazem na kompetence žáků) reflektuje do národních kurikul, reforem školských vzdělávacích soustav a zejm. modelů přístupů k osvojování a dalších rozvíjení ICT kompetencí učitelů. Informační společnost, jejíž dimenze prostupují všemi oblastmi lidského konání, má své konsekvence vyvolané signifikantními změnami a transformací společnosti i ve vzdělávání, 4 SLAVÍK, M.: The development of competencies of University scholars. In: Schola 2006. Bratislava : Slovenská technická univerzita, 2006, ISBN 80-227-2389-4. 5 Recommendation of the European Parliament and of the Council on key competences for lifelong learning. Commission of the European Communities, 2005. Dostupné na Internetu <http://ec.europa.eu/edMrntinn/policies/2010/doc/kevrec gn.Pdf>- a tudíž i v práci učitele. Jinými slovy, prostorem, ve kterém k reformám vzdělávaní dochází, je právě aktuálně prostředí informační společnosti. Jedním z podporujících argumentů dokládajících vhodnost a potřebnost rozkrytí problematiky dotčené touto prací jsou závěry a doporučení6 konference amerického konsorcia CoSN7 (Consortium for School Networking) konané v březnu 2007 v San Franciscu. Jedná se o výzvu...