Vyučovací styly a metody ve výuce TV na 2. stupni ZŠ a jejich vztah k organizačním formám výuky
Teaching Styles and Methods in PE Education at Secondary School and Their Relationship To Organizational Forms of Teaching
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109834Identifiers
Study Information System: 214728
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Pádivý, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Physical Education - Foundations of Humanities
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
vyučovací styly, vyučovací metody, formy výchovy, tělesná výchova, učitelKeywords (English)
Teaching styles, teaching methods, forms of education, P.E, teacherTato diplomová práce se zabývá vyučovacími styly, vyučovacími a výchovnými metodami a hledá jejich vztah k organizačním formám výuky. Práce je zaměřena na druhý stupeň základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. V první kapitole teoretické části se zabývám jednotlivými formami výchovy, jejich definicí, významem a možnými vlivy učitele na jednotlivé části. Druhá kapitola je věnována vyučovacím a výchovným metodám, které je možné používat v hodinách tělesné výchovy. Zkoumám vývoj vyučovacích metod, díla různých autorů, jejich názory a jejich dělení jednotlivých metod. Třetí kapitola je věnována učiteli, jakožto velice důležitému determinantu výuky. Jelikož na vyučovací styl a výběr vyučovacích metod má učitel obrovský vliv, tak se zabývám jeho osobností, projevem a dalšími možnými ovlivňujícími faktory. Samotným vyučovacím stylům je pak věnována celá čtvrtá kapitola teoretické části práce. Pátá kapitola je věnována těm organizačním formám výuky, které je možné využít při hodinách tělesné výchovy. Šestá kapitola patří didaktickým zásadám, jejich dodržováním a vztahem k předcházejícím zkoumaným termínům. Cílem práce je představit jednotlivé formy výchovy, vyučovací a výchovné metody a vyučovací styly a následně najít mezi těmito prvky vztah. Dílčím cílem je pak porovnat tento vztah u...
This diploma thesis deals with teaching styles, teaching and educational methods and looks for relationship to organizational forms of teaching. The work is focused on the second stage of primary schools and corresponding years of multi-year grammar school. In the first part of the theoretical part I deal with individual forms of education, their definitions, meanings and possible influences of the teacher on individual parts. The second section is devoted to teaching and teaching methods that can be used in physical education lessons. I examine the development of teaching methods, the work of various authors, their views and their division of methods. The third section is dedicated to the teacher as a very important determinant of teaching. Because the teacher has a huge influence on the teaching style and the choice of teaching methods, I deal with his personality, expression and other influencing factors. The whole fourth section of the theoretical part is devoted to the teaching styles themselves. The fifth section is devoted to those organizational forms of teaching that can be used in physical education lessons. The sixth section includes didactic principles, their adherence, and the relationship to previous research terms. The aim of this work is to introduce individual forms of education,...