Základy molekulární biologie na základních školách pomocí hands-on aktivit
Basics of Molecular Biology at Secondary Schools by Hands-on Activities
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109655Identifikátory
SIS: 173013
Kolekce
- Kvalifikační práce [18847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hlaváčová, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
11. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
centrální dogma molekulární biologie, hands-on aktivity, kritické myšlení, modely, mezipředmětové vztahyKlíčová slova (anglicky)
Central Dogma of the Molecular Biology, Hands - on Activities, Critical Thinking, Models, Cross-Curricular RelationshipsCílem práce bylo vytvořit a ověřit výukový cyklus zaměřený na molekulární biologii s využitím hands-on aktivit, aktivizačních metod a kritického myšlení. Celkem se ověřování zúčastnilo 99 žáků dvou základních škol (9. ročníky) a jednoho víceletého gymnázia (ekvivalentní ročník k základním školám). S jejich pomocí se podařilo vytvořit atraktivní výukový cyklus z molekulární biologie, který je možné bez zásadních úprav a s nízkými náklady rovnou použít.
The aim of this study is to prepare and verify a molecular biological teaching cycle. This cycle is focused on hands-on activities, critical thinking and student's activity. A total of 99 pupils from two elementary schools (9th grade) and one multi-year grammar school (equivalent to primary schools) participated in the verification. They helped to create an attractive learning cycle from molecular biology, which can be used directly without major modifications and low cost.