Zobrazit minimální záznam

Standards of the concept of developing high school
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorVogelová, Petra
dc.date.accessioned2019-10-17T11:57:12Z
dc.date.available2019-10-17T11:57:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109338
dc.description.abstractBakalářská práce Standardy koncepce rozvoje střední školy, zahrnuje klíčové manažerské metody využitelné při sestavování strategického dokumentu "koncepce rozvoje školy". Pomocí analýzy aktuálních odborných informačních zdrojů poukazuje na využití obecných manažerských metod v oboru školského managementu a oblasti jedné z hlavních manažerských funkcí, tedy plánování, do jehož podstaty lze právě koncepci rozvoje školy zahrnout. Cílem této práce je analyzovat a zhodnotit přístupy ředitelů vybraných středních škol ke koncepci rozvoje školy, zejména postoje ředitelů k jejímu sestavení, využívání v praxi a měnícím se prioritám v oblasti rozvoje, prostřednictvím obsahové analýzy realizovaných koncepcí rozvoje školy a jejich společných znaků, včetně možností časových vlivů a seniority tvůrců, na jejich podobu. Zvolené téma bylo řešeno pomocí terénního šetření. Získaná data byla zpracována a vyhodnocena statistickou procedurou. Výzkumná část využívá systém analýzy, jež postihuje klíčová témata rozvoje jednotlivých strategií škol a navrhovaná řešení poskytují možnosti aplikace i na jiné regionální oblasti, či jiné druhy vzdělávacích institucí v ČR. Výsledek naznačuje, že přístupy ředitelů vybraných škol sice jsou značně odlišné v jejím sestavování, míře zapojení zainteresovaných stran, využívání zdrojů...cs_CZ
dc.description.abstractThe standards of high school development conceptions are examined in this Bachelor's thesis by analyzing a set of particular parameters and their role in drawing up "school development conceptions" in a geographically limited area. The objective of this work is to analyze and evaluate the various approaches taken by the individual directors of selected secondary schools in their endeavor to devise the ideal conception for the secondary schools under their auspices. The common denominators of the conceptions and determinant parameters like the seniority, the attitudes of the directors, the degree of their involvement in the implementation of the conceptions, the different utilization of information resources, and the number of conceptions already designed, and their age, are identified. Comparative analysis of the data acquired and collected by the means of field research is applied to arrive the conclusion that the particular approaches are very different from case to case, however, there appears to be just an insignificant correlation with the seniority of the creators. The devised methodology can be applied on other subjects of interest in other geographical locations or for other types of educational institutions.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKoncepce rozvoje školycs_CZ
dc.subjectanalýza školycs_CZ
dc.subjectstrategiecs_CZ
dc.subjectthe conception of shool developmenten_US
dc.subjectschool analysisen_US
dc.subjectstrategyen_US
dc.titleStandardy koncepce rozvoje střední školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-20
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId208122
dc.title.translatedStandards of the concept of developing high schoolen_US
dc.contributor.refereeLiška, Roman
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce Standardy koncepce rozvoje střední školy, zahrnuje klíčové manažerské metody využitelné při sestavování strategického dokumentu "koncepce rozvoje školy". Pomocí analýzy aktuálních odborných informačních zdrojů poukazuje na využití obecných manažerských metod v oboru školského managementu a oblasti jedné z hlavních manažerských funkcí, tedy plánování, do jehož podstaty lze právě koncepci rozvoje školy zahrnout. Cílem této práce je analyzovat a zhodnotit přístupy ředitelů vybraných středních škol ke koncepci rozvoje školy, zejména postoje ředitelů k jejímu sestavení, využívání v praxi a měnícím se prioritám v oblasti rozvoje, prostřednictvím obsahové analýzy realizovaných koncepcí rozvoje školy a jejich společných znaků, včetně možností časových vlivů a seniority tvůrců, na jejich podobu. Zvolené téma bylo řešeno pomocí terénního šetření. Získaná data byla zpracována a vyhodnocena statistickou procedurou. Výzkumná část využívá systém analýzy, jež postihuje klíčová témata rozvoje jednotlivých strategií škol a navrhovaná řešení poskytují možnosti aplikace i na jiné regionální oblasti, či jiné druhy vzdělávacích institucí v ČR. Výsledek naznačuje, že přístupy ředitelů vybraných škol sice jsou značně odlišné v jejím sestavování, míře zapojení zainteresovaných stran, využívání zdrojů...cs_CZ
uk.abstract.enThe standards of high school development conceptions are examined in this Bachelor's thesis by analyzing a set of particular parameters and their role in drawing up "school development conceptions" in a geographically limited area. The objective of this work is to analyze and evaluate the various approaches taken by the individual directors of selected secondary schools in their endeavor to devise the ideal conception for the secondary schools under their auspices. The common denominators of the conceptions and determinant parameters like the seniority, the attitudes of the directors, the degree of their involvement in the implementation of the conceptions, the different utilization of information resources, and the number of conceptions already designed, and their age, are identified. Comparative analysis of the data acquired and collected by the means of field research is applied to arrive the conclusion that the particular approaches are very different from case to case, however, there appears to be just an insignificant correlation with the seniority of the creators. The devised methodology can be applied on other subjects of interest in other geographical locations or for other types of educational institutions.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV