Standardy koncepce rozvoje střední školy
Standards of the concept of developing high school
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109338Identifikátory
SIS: 208122
Kolekce
- Kvalifikační práce [19350]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Liška, Roman
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
20. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Koncepce rozvoje školy, analýza školy, strategieKlíčová slova (anglicky)
the conception of shool development, school analysis, strategyBakalářská práce Standardy koncepce rozvoje střední školy, zahrnuje klíčové manažerské metody využitelné při sestavování strategického dokumentu "koncepce rozvoje školy". Pomocí analýzy aktuálních odborných informačních zdrojů poukazuje na využití obecných manažerských metod v oboru školského managementu a oblasti jedné z hlavních manažerských funkcí, tedy plánování, do jehož podstaty lze právě koncepci rozvoje školy zahrnout. Cílem této práce je analyzovat a zhodnotit přístupy ředitelů vybraných středních škol ke koncepci rozvoje školy, zejména postoje ředitelů k jejímu sestavení, využívání v praxi a měnícím se prioritám v oblasti rozvoje, prostřednictvím obsahové analýzy realizovaných koncepcí rozvoje školy a jejich společných znaků, včetně možností časových vlivů a seniority tvůrců, na jejich podobu. Zvolené téma bylo řešeno pomocí terénního šetření. Získaná data byla zpracována a vyhodnocena statistickou procedurou. Výzkumná část využívá systém analýzy, jež postihuje klíčová témata rozvoje jednotlivých strategií škol a navrhovaná řešení poskytují možnosti aplikace i na jiné regionální oblasti, či jiné druhy vzdělávacích institucí v ČR. Výsledek naznačuje, že přístupy ředitelů vybraných škol sice jsou značně odlišné v jejím sestavování, míře zapojení zainteresovaných stran, využívání zdrojů...
The standards of high school development conceptions are examined in this Bachelor's thesis by analyzing a set of particular parameters and their role in drawing up "school development conceptions" in a geographically limited area. The objective of this work is to analyze and evaluate the various approaches taken by the individual directors of selected secondary schools in their endeavor to devise the ideal conception for the secondary schools under their auspices. The common denominators of the conceptions and determinant parameters like the seniority, the attitudes of the directors, the degree of their involvement in the implementation of the conceptions, the different utilization of information resources, and the number of conceptions already designed, and their age, are identified. Comparative analysis of the data acquired and collected by the means of field research is applied to arrive the conclusion that the particular approaches are very different from case to case, however, there appears to be just an insignificant correlation with the seniority of the creators. The devised methodology can be applied on other subjects of interest in other geographical locations or for other types of educational institutions.