Využití sociálních sítí ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Using social networks for teaching German as a foreigne language
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109145Identifikátory
SIS: 189658
Kolekce
- Kvalifikační práce [18049]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
6. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Moderní technologie, internet, sociální sítě, Facebook, vzdělávání, německý jazykKlíčová slova (anglicky)
Modern technology, internet, social networking, Facebook, education, German languageDiplomová práce "Využití sociálních sítí ve výuce němčiny jako cizího jazyka" se v teoretické části zabývá vývojem společnosti a jak byl tento vývoj ovlivněn technologiemi. Dále jsou v ní popsány jednotlivé role internetu a sociálních sítích ve společnosti, a také ve vzdělávání. Praktická část se věnuje využití moderních technologií a sociálních sítí ve vzdělávání. Jsou v ní uvedeny jednotlivé příklady a rady, jak zapojit moderní technologie a sociální sítě do vzdělávání v průběhu celého roku a v průběhu jedné vyučovací hodiny. V závěru je práce doplněna o výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno za účelem získání názoru žáků na zapojení sociálních sítí a moderních technologií do výuky.
The diploma thesis "Using social networks for teaching German as a foreign language" deals with the development of society in the theoretical part and how this development was influenced by technologies. There are also described the individual roles of the Internet and social networks in society and in education. The practical part deals with the use of modern technologies and social networks in education. There are individual examples and advices on how to integrate modern technologies and social networks into education throughout the year and also during one lesson. In conclusion, the work is supplemented with the results of a questionnaire survey, which was conducted in order to obtain information and on opinion of students about what they think of the involvement of social networks and modern technologies in teaching.