Využití sociálních sítí ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Using social networks for teaching German as a foreigne language
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109145Identifiers
Study Information System: 189658
Collections
- Kvalifikační práce [18049]
Author
Advisor
Referee
Švermová, Dagmar
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - German language
Department
Information is unavailable
Date of defense
6. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Moderní technologie, internet, sociální sítě, Facebook, vzdělávání, německý jazykKeywords (English)
Modern technology, internet, social networking, Facebook, education, German languageDiplomová práce "Využití sociálních sítí ve výuce němčiny jako cizího jazyka" se v teoretické části zabývá vývojem společnosti a jak byl tento vývoj ovlivněn technologiemi. Dále jsou v ní popsány jednotlivé role internetu a sociálních sítích ve společnosti, a také ve vzdělávání. Praktická část se věnuje využití moderních technologií a sociálních sítí ve vzdělávání. Jsou v ní uvedeny jednotlivé příklady a rady, jak zapojit moderní technologie a sociální sítě do vzdělávání v průběhu celého roku a v průběhu jedné vyučovací hodiny. V závěru je práce doplněna o výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno za účelem získání názoru žáků na zapojení sociálních sítí a moderních technologií do výuky.
The diploma thesis "Using social networks for teaching German as a foreign language" deals with the development of society in the theoretical part and how this development was influenced by technologies. There are also described the individual roles of the Internet and social networks in society and in education. The practical part deals with the use of modern technologies and social networks in education. There are individual examples and advices on how to integrate modern technologies and social networks into education throughout the year and also during one lesson. In conclusion, the work is supplemented with the results of a questionnaire survey, which was conducted in order to obtain information and on opinion of students about what they think of the involvement of social networks and modern technologies in teaching.