Zobrazit minimální záznam

Methodological Influences in Contemporary Didactic Interpretations at Secondary Schools
dc.contributor.authorVojtíšek, Ondřej
dc.date.accessioned2019-09-25T13:02:35Z
dc.date.available2019-09-25T13:02:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2336-6680
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108998
dc.language.isocs_CZcs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.sourceSlovo a smysl - Word & Sense, 2019, 16, 31, 209-224cs_CZ
dc.source.urihttps://wordandsense.ff.cuni.cz
dc.subjectdidactic interpretationcs_CZ
dc.subjectinterpretative methodscs_CZ
dc.subjectsecondary educationcs_CZ
dc.subjectDidaktická interpretacecs_CZ
dc.subjectdidaktika literaturycs_CZ
dc.subjectinterpretační metodycs_CZ
dc.subjectstředoškolská výukacs_CZ
dc.titleMetodologické vlivy v současných didaktických interpretacích na střední školecs_CZ
dc.title.alternativeMethodological Influences in Contemporary Didactic Interpretations at Secondary Schoolscs_CZ
dc.typeVědecký článekcs_CZ
uk.abstract.enThis article analyzes methods of literary interpretation at secondary schools. Looking at three sets of interpretations (the publication Interpretation (not only) for the state baccalaureate, the so-called ‘Speaking Heads of the FF UK’, and Seminars of the Czech Library) and one theoretical work (Didactics of Literature: Challenges of the Field), we identify and classify various methodological influences, building an outline of which interpretative tendencies prevail (intertextuality and New Critical methodologies), those which do not (reception theory and archetypal theory), and those which tend to be overlooked (deconstruction, feminist criticism, new historicism and others). The article begins by providing a definition of the term ‘didactic interpretation’.cs_CZ
uk.internal-typeuk_publication
dc.identifier.doi10.14712/23366680.2019.1.12cs_CZ
dc.description.startPage209
dc.description.endPage224
dcterms.isPartOf.nameSlovo a smysl - Word & Sensecs_CZ
dcterms.isPartOf.journalYear2019
dcterms.isPartOf.journalVolume16
dcterms.isPartOf.journalIssue31


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/

© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV