Zobrazit minimální záznam

Implementation of ulticultural education in the Step by Step program in primary education
dc.contributor.advisorHoráčková, Klára
dc.creatorMírná, Milena
dc.date.accessioned2019-10-16T15:45:35Z
dc.date.available2019-10-16T15:45:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108959
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on implementation of multicultural education in the Step by Step program in primary education. The theoretical part is divided into three chapters. The first one defines the basic concepts that apply to multicultural education. In addition, it also mentions officially recognised national minorities in the Czech Republic and the evolution of the number of foreigners residing on or territory. Further this chapter explains prejudice and stereotypes. The second chapter focuses on multicultural education as one of the cross-section modules in Framework Czech Educational Program. In this part, the thesis characterizes the cross-section theme and describes the thematic circuits and possible approaches to teaching. The third chapter discusses the educational program Step by Step and details its core parts. In the practical part of the work, qualitative research is described in detail, carried out with the fifth grade of Elementary School Petřiny - Sever, which follows the educational program Step by Step. This researched that is focused on prejudice, stereotypes and differences is implemented in the form of weekly project in the "activities centers", in which the teacher participates. His job is to find out if pupils are able to identify these phenomena in not only the society,...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá realizací multikulturní výchovy ve vzdělávacím programu Začít spolu. Teoretická část práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První z nich se věnuje vymezení základních pojmů, které se k multikulturní výchově vztahují. Mimo to uvádí i oficiálně uznané národnostní menšiny v České republice a vývoj počtu cizinců, kteří na našem území pobývají. Dále se blíže tato kapitola zaobírá předsudky a stereotypy. Druhá kapitola je zaměřena na Multikulturní výchovu, jakožto jedno z průřezových témat v RVP ZV. Práce v této části průřezové téma charakterizuje, popisuje tematické okruhy a možné přístupy ve výuce. Třetí kapitola rozebírá vzdělávací program Začít spolu a podrobně se věnuje jeho stěžejním prvkům. V praktické části práce je detailně popsán kvalitativní výzkum, prováděný s pátou třídou ZŠ Petřiny - sever, která se podle vzdělávacího programu Začít spolu řídí. Tento výzkum zaměřený na oblast předsudků, stereotypů a odlišností je realizován formou týdenní práce v centrech aktivit, při kterých je učitel participačně zapojen. Zjišťuje, jestli žáci dokážou identifikovat tyto projevy ve společnosti a v sobě samých, zda jsou schopni vcítit se do role těch, kteří jsou díky své odlišnosti nějakým způsobem omezováni, a jestli dokážou popsat jejich pocity. Podle výsledků výzkumu žáci...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectZačít spolucs_CZ
dc.subjectpředsudekcs_CZ
dc.subjectmultikulturní výchovacs_CZ
dc.subjectstereotypcs_CZ
dc.subjectprůžezové témacs_CZ
dc.subjecttolernacecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectStep by Stepen_US
dc.subjectprejudiceen_US
dc.subjectmulticultural educationen_US
dc.subjectstereotypeen_US
dc.subjectcross-sectional moduleen_US
dc.subjecttoleranceen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.titleRealizace multikulturní výchovy v programu Začít spolu na 1. stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-04
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId214225
dc.title.translatedImplementation of ulticultural education in the Step by Step program in primary educationen_US
dc.contributor.refereePěnička, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá realizací multikulturní výchovy ve vzdělávacím programu Začít spolu. Teoretická část práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První z nich se věnuje vymezení základních pojmů, které se k multikulturní výchově vztahují. Mimo to uvádí i oficiálně uznané národnostní menšiny v České republice a vývoj počtu cizinců, kteří na našem území pobývají. Dále se blíže tato kapitola zaobírá předsudky a stereotypy. Druhá kapitola je zaměřena na Multikulturní výchovu, jakožto jedno z průřezových témat v RVP ZV. Práce v této části průřezové téma charakterizuje, popisuje tematické okruhy a možné přístupy ve výuce. Třetí kapitola rozebírá vzdělávací program Začít spolu a podrobně se věnuje jeho stěžejním prvkům. V praktické části práce je detailně popsán kvalitativní výzkum, prováděný s pátou třídou ZŠ Petřiny - sever, která se podle vzdělávacího programu Začít spolu řídí. Tento výzkum zaměřený na oblast předsudků, stereotypů a odlišností je realizován formou týdenní práce v centrech aktivit, při kterých je učitel participačně zapojen. Zjišťuje, jestli žáci dokážou identifikovat tyto projevy ve společnosti a v sobě samých, zda jsou schopni vcítit se do role těch, kteří jsou díky své odlišnosti nějakým způsobem omezováni, a jestli dokážou popsat jejich pocity. Podle výsledků výzkumu žáci...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on implementation of multicultural education in the Step by Step program in primary education. The theoretical part is divided into three chapters. The first one defines the basic concepts that apply to multicultural education. In addition, it also mentions officially recognised national minorities in the Czech Republic and the evolution of the number of foreigners residing on or territory. Further this chapter explains prejudice and stereotypes. The second chapter focuses on multicultural education as one of the cross-section modules in Framework Czech Educational Program. In this part, the thesis characterizes the cross-section theme and describes the thematic circuits and possible approaches to teaching. The third chapter discusses the educational program Step by Step and details its core parts. In the practical part of the work, qualitative research is described in detail, carried out with the fifth grade of Elementary School Petřiny - Sever, which follows the educational program Step by Step. This researched that is focused on prejudice, stereotypes and differences is implemented in the form of weekly project in the "activities centers", in which the teacher participates. His job is to find out if pupils are able to identify these phenomena in not only the society,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV