Vytvoření a ověření účinnosti hudebně pohybového programu pro děti předškolního věku.
Creation and verification of effectivness of Music-based physical educational program for pre-school kids
dissertation thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107662Identifiers
Study Information System: 165913
Collections
- Kvalifikační práce [8925]
Author
Advisor
Referee
Miklánková, Ludmila
Blahutková, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
-
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
pohybový program, kreativita, předškolní věkKeywords (English)
Music-based physical educational program,creativity, pre-school age"Souhrn práce: Název: Vytvoření a ověření účinnosti hudebně-pohybového programu pro předškolní děti Hlavním cílem práce je vytvořit inovovaný komplexní výchovně-vzdělávací program pro děti předškolního věku, zaměřený na všestranný rozvoj osobnosti a ověřit jeho praktickou aplikovatelnost a vliv na rytmické, motorické, senzomotorické, hudební a paměťové dovednosti, současně zjistit, do jaké míry ovlivní vytvořený hudebně-pohybový program úroveň vybraných hudebně-pohybových schopností dětí předškolního věku. Dílčím cílem práce je vymezit podmínky pro průběh komplexní realizace programu v MŠ, zaměřeného na přirozený rozvoj motorických, senzomotorických, hudebních a rytmických dovedností u dětí předškolního věku, s důrazem na hygienu a zdraví člověka. Výsledky disertační práce vychází z vlastní tvůrčí práce autora, z výsledků kvalitativního a kvantitativního výzkumu, ve kterém je ověřen vliv hudebně- pohybových schopností pomocí testové baterie. V práci jsou shrnuty poznatky z vlastního pozorování, pozorování učitelů a rodičů v průběhu celého školního roku, z řízených rozhovorů s účastníky programu, z rozborů videí a z konzultací se specialisty v pedagogice a školní psychologii. Na základě výsledků je možno potvrdit, že vytvořený hudebně-pohybový vzdělávací program pozitivně ovlivnil nejen hudebně-pohybové...
Summary: Title: Creation and verification of effectivness of our new ''Music-based physical educational (MBPE) programme for pre-school children" The main aim of this research is to create and validate a comprehensive interventional programme for preschool children. The programme is aimed at all- round personal development of the children. The research also intends to validate applicability of the programme in practice as it aims to establish the impact of the programme on rhytmical, motor, sensor-motor, musical and memory skills of preschool children. The research also aims to clearly define conditions under which the programme can be performed as it focuses on the support of a preschool child's natural kinetic, sensor-motor, musical and rhythmical competencies with the stress on personal health and hygiene. The results of this thesis are based on the author's self-produced resources and both qualitative and quantitative research results. The quantitative research used a test battery of musical-motor skills. The thesis consolidates results of our observations, observations by teachers and parents throughout the school year, interviews with children, expert analysis of videos, discussion with experts in pedagogy and child's psychology. The results ascertain that our music-based physical educational...