Využití času v hodinách tělesné výchovy na 2. stupni základních škol
Use of Time during Physical Education Classesat the 2nd Level of Elementary
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106507Identifikátory
SIS: 211318
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pádivý, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
30. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Využití času, cvičební jednotka, tělesná výchova, chronometráž, cvičební čas, ztrátový časKlíčová slova (anglicky)
Use of time, exercise unit, physical education,chronometer, exercise time, loss timeCílem práce bylo zjistit jaké je využití času v hodinách tělesné výchovy na 2. stupni základních škol. Práce zkoumá obsah jednotlivých částí hodiny, organizační a řídící činnost učitele, počet cvičících žáků a jejich vztah k časové efektivitě cvičební jednotky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá pohybovou aktivitou, tělesnou výchovou, tělesnou výchovou v Rámcovém vzdělávacím programu, učitelem tělesné výchovy, organizací a řízením vyučovací jednotky tělesné výchovy a efektivitou výuky tělesné výchovy. K řešení výsledků v praktické části byla použita metoda chronometráže a pozorování. Výzkum probíhal na 2. stupni čtyř základních škol v Kadani. Celkem bylo sledováno 15 cvičebních jednotek. KLÍČOVÁ SLOVA Využití času, cvičební jednotka, tělesná výchova, chronometráž, cvičební čas, ztrátový čas
The aim of my work was to find out how the time is being used during the PE (Physical Education) lessons at lower secondary schools. I was looking at contents of each part of the lesson, teacher's organizing and controlling activity, the number of pupils who did exercise and thein relation to time effectiveness of exercise unit. The work is dividend into two parts: theoretical and practical. The theoretical part is dealing with a locomotor activity, physical education, physical education in Framework Educational Programme (for Elementary Education), PE teacher, organization and controlling PE class unit and effectivity of schooling the PE. The methods used in a practical part to solve the results were chronometer and observation. The surfy took place at lower secondary schools of four Primary schools in Kadaň. There have been observed fiflen exercise units altogether. KEY WORDS Use of time, exercise unit, physical education, chronometer, exercise time, losstime