Využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Use of non-traditional aidsin physical education classes et elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106364Identifikátory
SIS: 199408
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kainová, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
21. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Netradiční pomůcky, tradiční pomůcky, hodina tělesné výchovy, druhy her, pohybové hry, motivaceKlíčová slova (anglicky)
Non-traditional aids, traditional aids, physical education lessons, types of games, movement games, motivationNÁZEV Využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ AUTOR Eliška Pospíšilová KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Ivan Přibyl ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá využitím netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ, a to z pohledu učitelů tělesné výchovy i žáků 1. stupně ZŠ. Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů k dané problematice, na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a na pohybové hry s využitím netradičních pomůcek. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření s učiteli tělesné výchovy a na rozhovorech s žáky. Úkolem výzkumu je zjistit, zda učitelé tělesné výchovy na 1. stupni základních škol v Praze 4 využívají ve svých hodinách netradiční pomůcky a pokud ne, jaké důvody je k tomu vedou. Cílem diplomové práce je vyhodnotit výsledky výzkumu a shrnout přínos i negativa využívání netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy pro žáky. Součástí diplomové práce je "Zásobník her s využitím netradičních pomůcek", které jsou ověřeny v praxi a doplněny závěrečnou reflexí. KLÍČOVÁ SLOVA Netradiční pomůcky, tradiční pomůcky, hodina tělesné výchovy, druhy her, pohybové hry, motivace.
TITLE Use of non-traditional aids in physical education classes at elementary school AUTHOR Eliška Pospíšilová DEPARTMENT Department of Physical Education SUPERVISOR PaedDr. Ivan Přibyl ABSTRACT The diploma thesis deals with the use of non-traditional aids in physical education classes at primary school, both from the point of view of physical education teachers and primary school pupils. The theoretical part is focused on the definition of basic concepts on the given issue, the Framework Education Program for basic education and movement games using non-traditional aids. The practical part is based on a questionnaire survey with physical education teachers and interviews with pupils. The task of the research is to find out whether physical education teachers at the first level of primary schools in Prague 4 use non-traditional aids in their classes and if not, what are the reasons for doing so. The aim of the diploma thesis is to evaluate the results of the research and to summarize the contribution and the negatives of using non-traditional aids in the classes of physical education for pupils. Part of the diploma thesis is "list of games with the use of non-traditional aids" which are verified in practice and supplemented by a final reflection. KEYWORDS: Non-traditional aids, traditional aids, physical...