Školní lyžařské výcvikové kurzy a jejich vliv na fyzickou, psychickou a sociální stránku rozvoje žáků
Grammar school ski courses and their influence from the viewpoint of physical, mental and social development of pupils
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106153Identifiers
Study Information System: 210458
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Pádivý, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
sjezdové lyžování, lyžařský výcvikový kurz, základní škola, rozvoj žáka, mladší školní věk, starší školní věkKeywords (English)
downhill skiing, ski course, elementary school, pupil development, younger school age, older school ageTato diplomová práce se zabývá vlivem školního lyžařského výcvikového kurzu na fyzickou, psychickou a sociální stránku rozvoje žáků mladšího i staršího školního věku. Snaží se zprostředkovat nabyté zkušenosti, míru rozvoje žáka v daných oblastech, postřehy a pocity žáků, kteří kurz absolvovali v nedávné době. Práce se krátce zabývá historií lyžování, zákonitostmi v jednotlivých věkových kategoriích, vhodnou lyžařskou výbavou pro děti, lyžařským výcvikem i samotným průběhem školního lyžařského výcvikového kurzu. Zabývá se také současnými problémy životního prostředí, hypokinézou a jejími důsledky. Pro výzkumnou část požíváme jako metodu výzkumu dotazník. V této práci se pracujeme se žáky základních škol v České republice. Klíčová slova sjezdové lyžování, lyžařský výcvikový kurz, základní škola, rozvoj žáka, mladší školní věk, starší školní věk
This diploma thesis deals with the influence of the school ski training course on the physical, mental and social aspects of the development of younger and older pupils. It seeks to interpret the gained experience, the degree of pupil development in the given areas, the observations and feelings of the students who have recently completed the course. part we deal with the history of skiing, regularities in individual age categories, suitable ski equipment for children, ski training and the school ski course itself. We also dealt with current environmental problems as well as hippokinesis and its consequences. For the research part we used the questionnaire as a research method. We work with pupils in grammar school in the the Czech Republic. Key words downhill skiing, ski training course, elementary school, pupil development, younger school age, older school age