Školní lyžařské výcvikové kurzy a jejich vliv na fyzickou, psychickou a sociální stránku rozvoje žáků
Grammar school ski courses and their influence from the viewpoint of physical, mental and social development of pupils
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106153Identifikátory
SIS: 210458
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pádivý, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
21. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sjezdové lyžování, lyžařský výcvikový kurz, základní škola, rozvoj žáka, mladší školní věk, starší školní věkKlíčová slova (anglicky)
downhill skiing, ski course, elementary school, pupil development, younger school age, older school ageTato diplomová práce se zabývá vlivem školního lyžařského výcvikového kurzu na fyzickou, psychickou a sociální stránku rozvoje žáků mladšího i staršího školního věku. Snaží se zprostředkovat nabyté zkušenosti, míru rozvoje žáka v daných oblastech, postřehy a pocity žáků, kteří kurz absolvovali v nedávné době. Práce se krátce zabývá historií lyžování, zákonitostmi v jednotlivých věkových kategoriích, vhodnou lyžařskou výbavou pro děti, lyžařským výcvikem i samotným průběhem školního lyžařského výcvikového kurzu. Zabývá se také současnými problémy životního prostředí, hypokinézou a jejími důsledky. Pro výzkumnou část požíváme jako metodu výzkumu dotazník. V této práci se pracujeme se žáky základních škol v České republice. Klíčová slova sjezdové lyžování, lyžařský výcvikový kurz, základní škola, rozvoj žáka, mladší školní věk, starší školní věk
This diploma thesis deals with the influence of the school ski training course on the physical, mental and social aspects of the development of younger and older pupils. It seeks to interpret the gained experience, the degree of pupil development in the given areas, the observations and feelings of the students who have recently completed the course. part we deal with the history of skiing, regularities in individual age categories, suitable ski equipment for children, ski training and the school ski course itself. We also dealt with current environmental problems as well as hippokinesis and its consequences. For the research part we used the questionnaire as a research method. We work with pupils in grammar school in the the Czech Republic. Key words downhill skiing, ski training course, elementary school, pupil development, younger school age, older school age