Atletické dovednosti žáků
Athletic Skils of Youth athletes
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105954Identifikátory
SIS: 193730
Kolekce
- Kvalifikační práce [8838]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kaplan, Aleš
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Atletika
Datum obhajoby
7. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Žactvo, pohybová dovednost, výkonnost, motorické testy, starší školní věkKlíčová slova (anglicky)
Junger junior's, motor skills, performance, motor tests, older school ageNázev: Atletické dovednosti žactva Cíle: Popsat atletické dovednosti žáků sportovního gymnázia (neatletů) a porovnat je s atletickými dovednostmi dětí z atletického klubu. Pro popis daných dovedností vymyslet hodnotící tabulky. Naměřit a porovnat testy všeobecné výkonnosti obou skupin s populací, a poté mezi sebou. Metody: Observační průřezová studie, pozorování, popisná analýza, videozáznam, škálování, komparace Výsledky: Žáci gymnázia nedosáhli podobných výsledků v testech všeobecné výkonnosti. Nejmenší rozdíly v motorických testech byly zaznamenány ve skoku dalekém, v ostatních testech se liší. V překážkách se žáci od atletů liší, jak jsem předpokládala. Předpoklad, že nejlepší děti v testech všeobecné výkonnosti budou nejlepší i v motorických testech se mi nepotvrdil úplně. U žáků byl tento předpoklad jasnější, u atletů ne vždy nejlepší výkony patřily těm nejlepším v motorických testech. Klíčová slova: Žactvo, pohybová dovednost, výkonnost, motorické testy, starší školní věk
Title: Junger junior's Athletic skills Objectives: To describe the athletic skills of secondary sports school pupils (non athletes) and to compare them with the athletic skills of children who are members of an athletic club. There will be evaluation tables created to measure the given skills. Another aim is to measure and compare general performance test results of both groups. Comparasion will be done against the general population and each other Methods: Observational cross-sectional study, observation, descriptive analysis, video recording, scaling, comparison Results: Secondary school pupils did not achieve similar results in general performance tests. The smallest differences in motor tests were recorded in the long jump, in other tests were bigger differences. In hurdlets, pupils differ from athletes, as I expected. The assumption that the best children in general performance tests would be the best in motor tests did not confirm completely. For pupils, this assumption was clearer, with athletes the best performers in motor tests didn't have the best results. Key words: Junger junior's, motor skills, performance, motor tests, older school age