Marketing Pražské streetballové ligy
Marketing of the Prague streetball league
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104782Identifiers
Study Information System: 177120
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Holánek, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 1. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
basktebal, propagace, reklama, média, streetballKeywords (English)
basketball, propagation, advertising, media, streetballCílem bakalářské práce je analýza marketingové koncepce Pražské streetballové ligy a jejích marketingových cílů. Při zpracování analýzy jsme použili marketingový mix 7P, SWOT analýzu a dotazování hráčů, abychom zjistili jejich postoje k lize. Na základě výsledků analýzy se pokusíme navrhnout opatření vedoucí ke zlepšení marketingové činnosti. Pokusíme se doporučit, jak využít marketingové strategie pro rozšíření počtu družstev v Pražské streetballové lize a jak soutěž zlepšit, aby byli spokojení hráči i vedení. Nejprve jsme sestavili SWOT analýzu z vlastních poznatků. Po skončení sezony jsme získali odpovědi od 10-ti hráčů z 8-mi týmů. Na základě SWOT analýzy, marketingového mixu a odpovědí hráčů jsme zjistili, co je v Pražské streetballové lize zapotřebí přehodnotit a upravit. Za nejdůležitější body k úpravě, můžeme považovat kvalitu hřiště a změnu pravidel. Dále vzhled, nepřehlednost a složitost webových stránek, které by mohly případné zájemce odradit a zároveň rozšířit propagaci do různých médií.
The purpose of the bachelor thesis is to analyze the marketing concept of Prague Streetball League and its marketing goals. For processing the analysis, we used 7P marketing mix, SWOT analysis and questioning of players to find out their attitudes to the league. Based on the results of the analysis, we will attempt to propose steps to marketing activity. We will try to recommend how to use marketing strategies to expand the number of teams in the Prague Streetball League and how to improve the competition as the whole to satisfy players and leadership. First, we have compiled a SWOT analysis on our own knowledge. After the season we got answers from 10 players from 8 teams. Based on the SWOT analysis, marketing mix and player's answers, we found out what needs to be reviewed and reorganized in the Prague Streetball League. The most important points that need to be reorganized are rules and quality of the pitch and baskets. Furthermore, the appearance, clarity and complexity of websites, that might discourage potential players and at the same time to spread the promotion to different media.