Komunikační strategie fitness centra F2 ve Strakonicích
Communication strategy of the F2 fitness centre in Strakonice
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104714Identifiers
Study Information System: 190240
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Pecinová, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 1. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
komunikační strategie, marketing sportu, interview, fitness centrum, online marketing, sociální sítěKeywords (English)
communicative strategy, sport marketing, interview, fitness center, online marketing, social networksNázev: Komunikační strategie fitness centra F2 ve Strakonicích Cíl: Hlavním cílem předložené diplomové práce je prostřednictvím výzkumu a primárních získaných dat, navrhnout nová opatření komunikační strategie na následující roky. K získání dat byla použita analýza současné komunikační strategie, která souvisí s informovaností populace Strakonic o fitness centru F2 ve Strakonicích. Metody: V předložené diplomové práci byly použity metody spadající do kvalitativního i kvantitativního výzkumu. Z kvalitativního výzkumu se jedná o interview, strukturovaný rozhovor podle návodu, s vedoucím fitness centra, a také o zúčastněné pozorování ve fitness centru F2. Z kvantitativního výzkumu byla využita především metoda osobního dotazování jednotlivých respondentů. Celkový počet dotazovaných respondentů činí 211. Výsledky: Výsledkem diplomové práce jsou návrhy a nová opatření na komunikační strategii fitness centra F2 ve Strakonicích. Opatření, která obsahují určité novinky v oblasti novodobé komunikace, kterými fitness centrum F2 nedisponovalo v době psaní této práce. Jedná se především o digital marketing, který zasahuje sociální sítě se zaměřením na PPC a CPM reklamy a jejich vzájemné interní propojení mezi jednotlivými účty. Nová opatření zahrnují také využití tradičních komunikačních nástrojů, mezi které...
The title: The communicative stratégy of F2 fitness center in Strakonice The aim: The main aim of this diploma thesis is to propose new measures of the communication strategy for the following years. To obtain the data, there will be an analysis of the current communication strategy and the related awareness of population of Strakonice in terms of F2 fitness center in Strakonice. Methods: In this diploma thesis, methods in both qualitative and quantitative research were used. In terms of qualitative research, there were interviews (structured interview according to instructions) with the head of the fitness center and participating observations at F2 fitness center. Quantitative research was used mainly for the method of personal interviewing the individual respondents. The total number of respondents interviewed is 211. Results: The result of the diploma thesis is the proposal of new measures regarding the communication strategy of F2 fitness center in Strakonice. The measures contain some novelty in the field of modern communication that F2 did not have at the time of writing this work. This primarily concerns digital marketing, involving social networks focusing on PPC and CPM advertisement and their mutual interconnection between individual accounts. New measures also include the use of other...