Zobrazit minimální záznam

The Issue of Discipline with Focus on Primary Schools.
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorFast, David
dc.date.accessioned2019-01-30T10:46:29Z
dc.date.available2019-01-30T10:46:29Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104651
dc.description.abstractTato diplomová práce se v teoretické části zabývá problematikou kázně z pohledu filosofie, psychologie, sociologie, pedagogiky, a zohledňuje také právní aspekt, který se opírá především o školní řád. Dále se autor zabývá vnitřními a vnějšími činiteli, které kázeň ovlivňují. Sem patří celá řada faktorů, např. autorita učitele nebo prostředí a klima třídy. Práce se dále snaží odpovědět na otázky, jaké jsou nejčastější kázeňské problémy, se kterými se lze setkat na našich základních školách, se zaměřením na děti mladšího školního věku, ale zároveň také nabízí výčet jednotlivých přístupů, forem a metod, které se nejčastěji užívají pro zvládání dané kázeňské problematiky nebo jsou dokonce prevencí nekázně. Autor také přibližuje specifika kázně na málotřídních školách, přičemž vychází z vlastních zkušeností. Zabývá se také tématem spolupráce rodiny a školy. Zvláštní kapitola je věnována dramatické výchově, jejího pozitivního vlivu na pochopení učiva, které se předává pomocí metod a technik dramatické výchovy. Děti byly také dlouhodobě pozorovány při práci s třídními pravidly. Ve výzkumu byli osloveni pedagogové, včetně ředitelů, kteří hovořili o svých zkušenostech s kázní na školách, zaznamenávali četnost výskytu konkrétních kázeňských přestupků a navrhovali řešení nekázně, zatímco rodiče popisovali,...cs_CZ
dc.description.abstractTHE ABSTRACT This diploma thesis is taking a theoretical insight into a discipline based on philosophical, psychological, sociological and pedagogical point of view. A legal point of view is included as far as the school behavior code goes. The author is researching inner and outer factors which are having an impact on the discipline. Many aspects are taking a role in this including teacher's authority or the environmental condition of the whole class. The thesis is then searching an answers for such a questions as 'what would the most common discipline problem be" that we would be able to come into a contact with at our elementary schools. This mainly focuses on smaller elementary school children. Thesis describes many individual approaches and techniques frequently used to deal with specific discipline problematics or that could potentially be used to prevent faulty behavior. The author separates different approaches regarding small scale schools with just a few students in classes. This is supported by author's own experience gained in such a school. The thesis also gives an account of how the school cooperates with a family. The whole separate chapter belongs to acting classes and how it helps with learning when used properly. There has been a long-term observation on how the children are behaving...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDiscipline in Educationen_US
dc.subjectDevelopment of Disciplineen_US
dc.subjectMeans of Disciplineen_US
dc.subjectAuthorityen_US
dc.subjectNon discipline Preventionen_US
dc.subjectsolving Discipline Problemsen_US
dc.subjectKázeň ve výchověcs_CZ
dc.subjectgeneze kázněcs_CZ
dc.subjectprostředky kázněcs_CZ
dc.subjectautoritacs_CZ
dc.subjectprevence nekázněcs_CZ
dc.subjectřešení kázeňských problémůcs_CZ
dc.titleProblematika kázně se zaměřením na 1. stupeň ZŠ.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-09
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId131576
dc.title.translatedThe Issue of Discipline with Focus on Primary Schools.en_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se v teoretické části zabývá problematikou kázně z pohledu filosofie, psychologie, sociologie, pedagogiky, a zohledňuje také právní aspekt, který se opírá především o školní řád. Dále se autor zabývá vnitřními a vnějšími činiteli, které kázeň ovlivňují. Sem patří celá řada faktorů, např. autorita učitele nebo prostředí a klima třídy. Práce se dále snaží odpovědět na otázky, jaké jsou nejčastější kázeňské problémy, se kterými se lze setkat na našich základních školách, se zaměřením na děti mladšího školního věku, ale zároveň také nabízí výčet jednotlivých přístupů, forem a metod, které se nejčastěji užívají pro zvládání dané kázeňské problematiky nebo jsou dokonce prevencí nekázně. Autor také přibližuje specifika kázně na málotřídních školách, přičemž vychází z vlastních zkušeností. Zabývá se také tématem spolupráce rodiny a školy. Zvláštní kapitola je věnována dramatické výchově, jejího pozitivního vlivu na pochopení učiva, které se předává pomocí metod a technik dramatické výchovy. Děti byly také dlouhodobě pozorovány při práci s třídními pravidly. Ve výzkumu byli osloveni pedagogové, včetně ředitelů, kteří hovořili o svých zkušenostech s kázní na školách, zaznamenávali četnost výskytu konkrétních kázeňských přestupků a navrhovali řešení nekázně, zatímco rodiče popisovali,...cs_CZ
uk.abstract.enTHE ABSTRACT This diploma thesis is taking a theoretical insight into a discipline based on philosophical, psychological, sociological and pedagogical point of view. A legal point of view is included as far as the school behavior code goes. The author is researching inner and outer factors which are having an impact on the discipline. Many aspects are taking a role in this including teacher's authority or the environmental condition of the whole class. The thesis is then searching an answers for such a questions as 'what would the most common discipline problem be" that we would be able to come into a contact with at our elementary schools. This mainly focuses on smaller elementary school children. Thesis describes many individual approaches and techniques frequently used to deal with specific discipline problematics or that could potentially be used to prevent faulty behavior. The author separates different approaches regarding small scale schools with just a few students in classes. This is supported by author's own experience gained in such a school. The thesis also gives an account of how the school cooperates with a family. The whole separate chapter belongs to acting classes and how it helps with learning when used properly. There has been a long-term observation on how the children are behaving...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV