Problematika kázně se zaměřením na 1. stupeň ZŠ.
The Issue of Discipline with Focus on Primary Schools.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104651Identifikátory
SIS: 131576
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stará, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
9. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Kázeň ve výchově, geneze kázně, prostředky kázně, autorita, prevence nekázně, řešení kázeňských problémůKlíčová slova (anglicky)
Discipline in Education, Development of Discipline, Means of Discipline, Authority, Non discipline Prevention, solving Discipline ProblemsTato diplomová práce se v teoretické části zabývá problematikou kázně z pohledu filosofie, psychologie, sociologie, pedagogiky, a zohledňuje také právní aspekt, který se opírá především o školní řád. Dále se autor zabývá vnitřními a vnějšími činiteli, které kázeň ovlivňují. Sem patří celá řada faktorů, např. autorita učitele nebo prostředí a klima třídy. Práce se dále snaží odpovědět na otázky, jaké jsou nejčastější kázeňské problémy, se kterými se lze setkat na našich základních školách, se zaměřením na děti mladšího školního věku, ale zároveň také nabízí výčet jednotlivých přístupů, forem a metod, které se nejčastěji užívají pro zvládání dané kázeňské problematiky nebo jsou dokonce prevencí nekázně. Autor také přibližuje specifika kázně na málotřídních školách, přičemž vychází z vlastních zkušeností. Zabývá se také tématem spolupráce rodiny a školy. Zvláštní kapitola je věnována dramatické výchově, jejího pozitivního vlivu na pochopení učiva, které se předává pomocí metod a technik dramatické výchovy. Děti byly také dlouhodobě pozorovány při práci s třídními pravidly. Ve výzkumu byli osloveni pedagogové, včetně ředitelů, kteří hovořili o svých zkušenostech s kázní na školách, zaznamenávali četnost výskytu konkrétních kázeňských přestupků a navrhovali řešení nekázně, zatímco rodiče popisovali,...
THE ABSTRACT This diploma thesis is taking a theoretical insight into a discipline based on philosophical, psychological, sociological and pedagogical point of view. A legal point of view is included as far as the school behavior code goes. The author is researching inner and outer factors which are having an impact on the discipline. Many aspects are taking a role in this including teacher's authority or the environmental condition of the whole class. The thesis is then searching an answers for such a questions as 'what would the most common discipline problem be" that we would be able to come into a contact with at our elementary schools. This mainly focuses on smaller elementary school children. Thesis describes many individual approaches and techniques frequently used to deal with specific discipline problematics or that could potentially be used to prevent faulty behavior. The author separates different approaches regarding small scale schools with just a few students in classes. This is supported by author's own experience gained in such a school. The thesis also gives an account of how the school cooperates with a family. The whole separate chapter belongs to acting classes and how it helps with learning when used properly. There has been a long-term observation on how the children are behaving...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Práce třídního učitele s pravidly života ve třídě 1. stupně základní školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKunzmannová, Renata (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 3. 6. 2020The aim of the diploma thesis is to describe and characterize possible causes of class indiscipline, to find a connection between non-disciplinary pupils at primary school and chosen teacher strategies for dealing with ... -
Porovnání výkonnosti desetibojařů v jednotlivých disciplínách v závislosti na jejich věku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHejdová, Andrea (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 29. 5. 2017 -
Výchova k sebekázni žáka na základní škole
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHošková, Anna (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 22. 1. 2024This master's thesis focuses on upbringing student self-discipline at the elementary school level. The work explores various tools and techniques for promoting the development of self-discipline. The main objective of the ...
