Show simple item record

Inclusion of pupils with autistic spectrum disorder at elementary school
dc.contributor.advisorKvětoňová, Lea
dc.creatorVít, Zbyšek
dc.date.accessioned2019-01-29T10:47:49Z
dc.date.available2019-01-29T10:47:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104622
dc.description.abstractDiplomová práce na téma Inkluze žáků s poruchou autistického spektra v základní škole se zaměřuje na inkluzi žáků s projevy poruch autistického spektra a na postupy, jak s těmito žáky pracovat v základní škole. V první kapitole teoretické části práce je popsána inkluze a její legislativní rámec. Je uveden přehled podpůrného a poradenského systému ve školství. V dalších kapitolách se práce věnuje specifikaci autismu, jeho druhů a jejich projevů a diagnostice žáků s poruchou autistického spektra. Závěrečná teoretická část práce se věnuje vzdělávacím metodám a strategiím u žáků s poruchou autistického spektra. Je popsáno, jak s těmito žáky komunikovat a jaké didaktické systémy je možné využít při práci s žáky s poruchou autistického spektra. V empirické části diplomové práce je popsán vývoj aplikace pro žáky s poruchou autistického spektra a ověření aplikace pro mobilní platformu android. Zmiňovanou aplikaci vyvinul autor této diplomové práce. V této kapitole je popsán jak návrh, tak i technický vývoj aplikace. Aplikace je ověřena pomocí výzkumné metody řízeného rozhovoru s rodiči a žáky, na kterých byla aplikace testována po dobu dvou měsíců a tyto rozhovory jsou následně vyhodnoceny. V závěru kapitoly je popsán budoucí směr vývoje aplikace. Tato aplikace má pomoci žákům během vzdělávání a bude...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis Inclusion of Pupils with Autistic Spectrum Disorder at Primary School focuses on the inclusion of pupils with autism spectrum disorders and on how to work with them at primary school. The first chapter of the theoretical part describes the inclusion and its legislative framework. This chapter shows an overview of the support and counselling system in school education. The following chapters are devoted to the description of autism, its types and diagnostics of pupils with autistic spectrum disorders. The final theoretical part pays attention to devoted to educational methods and strategies for pupils with autistic spectrum disorders. It describes how to communicate with such pupils and what didactic systems can be used when working with them. The empirical part of the thesis describes the development of application for pupils with autistic spectrum disorder and its verification for the android mobile platform. The author of this thesis has developed the application mentioned above. This chapter describes both the design and the technical development of the application. The application is validated by using the research method of a controlled interview with parents and pupils where the application was tested for two months and these interviews are subsequently evaluated. The end of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAutismen_US
dc.subjectautism spectrum disordersen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectmobile applicationen_US
dc.subjectAutismuscs_CZ
dc.subjectporuchy autistické spektracs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectmobilní aplikacecs_CZ
dc.titleInkluze žáků s poruchou autistického spektra v základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-08
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId190700
dc.title.translatedInclusion of pupils with autistic spectrum disorder at elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce na téma Inkluze žáků s poruchou autistického spektra v základní škole se zaměřuje na inkluzi žáků s projevy poruch autistického spektra a na postupy, jak s těmito žáky pracovat v základní škole. V první kapitole teoretické části práce je popsána inkluze a její legislativní rámec. Je uveden přehled podpůrného a poradenského systému ve školství. V dalších kapitolách se práce věnuje specifikaci autismu, jeho druhů a jejich projevů a diagnostice žáků s poruchou autistického spektra. Závěrečná teoretická část práce se věnuje vzdělávacím metodám a strategiím u žáků s poruchou autistického spektra. Je popsáno, jak s těmito žáky komunikovat a jaké didaktické systémy je možné využít při práci s žáky s poruchou autistického spektra. V empirické části diplomové práce je popsán vývoj aplikace pro žáky s poruchou autistického spektra a ověření aplikace pro mobilní platformu android. Zmiňovanou aplikaci vyvinul autor této diplomové práce. V této kapitole je popsán jak návrh, tak i technický vývoj aplikace. Aplikace je ověřena pomocí výzkumné metody řízeného rozhovoru s rodiči a žáky, na kterých byla aplikace testována po dobu dvou měsíců a tyto rozhovory jsou následně vyhodnoceny. V závěru kapitoly je popsán budoucí směr vývoje aplikace. Tato aplikace má pomoci žákům během vzdělávání a bude...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis Inclusion of Pupils with Autistic Spectrum Disorder at Primary School focuses on the inclusion of pupils with autism spectrum disorders and on how to work with them at primary school. The first chapter of the theoretical part describes the inclusion and its legislative framework. This chapter shows an overview of the support and counselling system in school education. The following chapters are devoted to the description of autism, its types and diagnostics of pupils with autistic spectrum disorders. The final theoretical part pays attention to devoted to educational methods and strategies for pupils with autistic spectrum disorders. It describes how to communicate with such pupils and what didactic systems can be used when working with them. The empirical part of the thesis describes the development of application for pupils with autistic spectrum disorder and its verification for the android mobile platform. The author of this thesis has developed the application mentioned above. This chapter describes both the design and the technical development of the application. The application is validated by using the research method of a controlled interview with parents and pupils where the application was tested for two months and these interviews are subsequently evaluated. The end of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV