Inkluze žáků s poruchou autistického spektra v základní škole
Inclusion of pupils with autistic spectrum disorder at elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104622Identifikátory
SIS: 190700
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šumníková, Pavlína
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
8. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Autismus, poruchy autistické spektra, inkluze, inkluzivní vzdělávání, mobilní aplikaceKlíčová slova (anglicky)
Autism, autism spectrum disorders, inclusion, inclusive education, mobile applicationDiplomová práce na téma Inkluze žáků s poruchou autistického spektra v základní škole se zaměřuje na inkluzi žáků s projevy poruch autistického spektra a na postupy, jak s těmito žáky pracovat v základní škole. V první kapitole teoretické části práce je popsána inkluze a její legislativní rámec. Je uveden přehled podpůrného a poradenského systému ve školství. V dalších kapitolách se práce věnuje specifikaci autismu, jeho druhů a jejich projevů a diagnostice žáků s poruchou autistického spektra. Závěrečná teoretická část práce se věnuje vzdělávacím metodám a strategiím u žáků s poruchou autistického spektra. Je popsáno, jak s těmito žáky komunikovat a jaké didaktické systémy je možné využít při práci s žáky s poruchou autistického spektra. V empirické části diplomové práce je popsán vývoj aplikace pro žáky s poruchou autistického spektra a ověření aplikace pro mobilní platformu android. Zmiňovanou aplikaci vyvinul autor této diplomové práce. V této kapitole je popsán jak návrh, tak i technický vývoj aplikace. Aplikace je ověřena pomocí výzkumné metody řízeného rozhovoru s rodiči a žáky, na kterých byla aplikace testována po dobu dvou měsíců a tyto rozhovory jsou následně vyhodnoceny. V závěru kapitoly je popsán budoucí směr vývoje aplikace. Tato aplikace má pomoci žákům během vzdělávání a bude...
The thesis Inclusion of Pupils with Autistic Spectrum Disorder at Primary School focuses on the inclusion of pupils with autism spectrum disorders and on how to work with them at primary school. The first chapter of the theoretical part describes the inclusion and its legislative framework. This chapter shows an overview of the support and counselling system in school education. The following chapters are devoted to the description of autism, its types and diagnostics of pupils with autistic spectrum disorders. The final theoretical part pays attention to devoted to educational methods and strategies for pupils with autistic spectrum disorders. It describes how to communicate with such pupils and what didactic systems can be used when working with them. The empirical part of the thesis describes the development of application for pupils with autistic spectrum disorder and its verification for the android mobile platform. The author of this thesis has developed the application mentioned above. This chapter describes both the design and the technical development of the application. The application is validated by using the research method of a controlled interview with parents and pupils where the application was tested for two months and these interviews are subsequently evaluated. The end of the...