Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorPilchová, Pavla
dc.date.accessioned2018-12-05T11:32:29Z
dc.date.available2018-12-05T11:32:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1805-367X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104233
dc.description.abstractPříspěvek prezentuje dílčí část výzkumné sondy (více než 220 sportovních článků za období jednoho měsíce) zaměřené na persvazi neverbálních prostředků v bulvární sportovní publicistice. Sonda se zabývala články ve dvou nejčtenějších bulvárních denících — Blesk a Aha!. Příspěvek se věnuje otázkám, jak neverbální prostředky (konkrétně obrazy) ovlivňují styl sportovní bulvární publicistiky a jak se zapojují do procesu ovlivňování recipientů. Ukazuje jejich rozdílné užití a zároveň zdůrazňuje rozdílné funkce, které tyto prostředky plní. Nejdůležitějším obrazovým prvkem je velkoformátová barevná fotografie, která by měla v médiích poskytovat autentický a věrohodný obraz a napomáhat k interpretaci sdělení. V případě bulvárních médií však může pozměňovat kontext celého článku i jeho význam nebo čtenáře dezinformovat, skoro až mystifikovat.cs_CZ
dc.description.abstractThe paper presents partial research focusing on non-verbal meanings in the realm of sports journalism in Czech tabloids (including more than 220 sports articles from a period of one month) in the two most popular Czech tabloid newspapers: Blesk and Aha!. The paper deals with questions of how non-verbal meanings (namely pictures) influence the style of sports tabloid journalism and how they affect recipients. The paper shows their different uses and also high lights the different functions that these devices perform. The most important visual element is the large-format colour photo that should provide an authentic and credible image and help in the interpretation of the text. In the case of tabloid media, the photo may change the context of the whole article and its meaning, potentially mystifying or misinforming the reader.en_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.sourceNová čeština doma a ve světě, 2018, 1, 62-68cs_CZ
dc.source.urihttps://ncds.ff.cuni.cz
dc.subjectstylistikacs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectpersvazecs_CZ
dc.subjectneverbální prostředkycs_CZ
dc.subjectobrazová komunikacecs_CZ
dc.subjectžurnalistikacs_CZ
dc.subjectbulvární mediacs_CZ
dc.subjectstylisticsen_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.subjectpersuasionen_US
dc.subjectnonverbal meaningsen_US
dc.subjectvisual communicationen_US
dc.subjectjournalismen_US
dc.subjecttabloid mediaen_US
dc.titleObrazová komunikace v bulvární sportovní publicisticecs_CZ
dc.typeVědecký článekcs_CZ
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage62
dc.description.endPage68
dcterms.isPartOf.nameNová čeština doma a ve světěcs_CZ
dcterms.isPartOf.journalYear2018
dcterms.isPartOf.journalVolume2018
dcterms.isPartOf.journalIssue1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/

© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV