Motivace v hodinách dějepisu a dopad alternativních metod normativního hodnocení na prospěch žáků
Motivation in history lessons and the impact of alternative methods of normative evaluation upon the school results of students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104083Identifikátory
SIS: 200113
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Parkan, František
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - francouzský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra dějin a didaktiky dějepisu
Datum obhajoby
11. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
motivace, základní škola, školní prospěch, normativní hodnocení, alternativní metody, psychologie motivace, snaha, testování, oprava výsledků, úspěch, efektivita výukyKlíčová slova (anglicky)
motivation, elementary school, school results, normative evaluation, alternative methods, psychology of motivation, effort, testing, resitting exams, success, teaching effectivenessPráce se zabývá otázkou motivace v hodinách dějepisu na základní škole. Zpracovává obecné psychologické motivy školní motivace aplikované na hodiny dějepisu. Propojuje teorii s praxí na základě vlastního výzkumu na základní škole. Pokládá otázku, jestli možnost opravy dokáže motivovat žáky v dalším studijním úsilí a jaké další podněty dokáží nejvíce ovlivnit tuto motivací, která se projeví zřetelně v normativních hodnocení.
The aim of the thesis is to reveal general motives of motivation used in history lessons in elementary schools. The thesis connects the theory and practice based on investigation in elementary school and deals with a resit as sufficient motivation and other impulses that affect the motivation shown in normative evaluation.
