Motivace v hodinách dějepisu a dopad alternativních metod normativního hodnocení na prospěch žáků
Motivation in history lessons and the impact of alternative methods of normative evaluation upon the school results of students
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104083Identifiers
Study Information System: 200113
Collections
- Kvalifikační práce [18052]
Author
Advisor
Referee
Parkan, František
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - French Language
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
motivace, základní škola, školní prospěch, normativní hodnocení, alternativní metody, psychologie motivace, snaha, testování, oprava výsledků, úspěch, efektivita výukyKeywords (English)
motivation, elementary school, school results, normative evaluation, alternative methods, psychology of motivation, effort, testing, resitting exams, success, teaching effectivenessPráce se zabývá otázkou motivace v hodinách dějepisu na základní škole. Zpracovává obecné psychologické motivy školní motivace aplikované na hodiny dějepisu. Propojuje teorii s praxí na základě vlastního výzkumu na základní škole. Pokládá otázku, jestli možnost opravy dokáže motivovat žáky v dalším studijním úsilí a jaké další podněty dokáží nejvíce ovlivnit tuto motivací, která se projeví zřetelně v normativních hodnocení.
The aim of the thesis is to reveal general motives of motivation used in history lessons in elementary schools. The thesis connects the theory and practice based on investigation in elementary school and deals with a resit as sufficient motivation and other impulses that affect the motivation shown in normative evaluation.