Rozvoj algoritmického myšlení žáků ZŠ ve výuce informaticky zaměřených předmětů s využitím SCRATCH
The development of algorithmic thinking in elementary school pupils using the SCRATCH programming tool
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104049Identifikátory
SIS: 199116
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vaňková, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
10. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Algoritmické myšlení, informatické myšlení, programování, ScratchKlíčová slova (anglicky)
Algorithmic thinking, informational thinking, programming, ScratchDiplomová práce se zabývá problematikou algoritmizace a programování na základních školách. Zkoumá vliv výuky základů programování ve Scratch na rozvoj algoritmického myšlení žáků a jejich schopnost rozvíjet logické myšlení a řešit problémové úlohy. Teoretická část se zabývá vymezením souvisejících pojmů a vztahem programování ke klíčovým kompetencím definovaným RVP ZV. Praktická část vyhodnocuje zkušenosti s výukou žáků 5. a 6. třídy základní školy v rámci pedagogického experimentu, jehož cílem bylo zkoumat vliv výuky s využitím vizuálního programovacího jazyka Scratch na rozvoj algoritmického myšlení žáků.
The diploma thesis deals with problems of algorithmization and programming at elementary schools. It examines the influence of teaching the basics of programming in Scratch on the development of pupils' algorithmic thinking and their ability to develop logical thinking and problem solving. The theoretical part deals with the definition of related concepts and the relation of programming to the key competencies defined by the RVP ZV. The practical part evaluates the experience with the teaching of pupils of the 5th and 6th grades of elementary school within the pedagogical experiment, whose aim was to study the influence of teaching with the use of the visual programming language Scratch on the development of pupils' algorithmic thinking.