Zobrazit minimální záznam

Elements of logical thinking at children aged form 5 to 6 year
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorOupicová, Jana
dc.date.accessioned2018-11-30T10:56:43Z
dc.date.available2018-11-30T10:56:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103981
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá prvky logického myšlení u dětí ve věku 5 - 6 let, tedy u dětí předškolního věku. Hlavním cílem je zjistit, za jakých podmínek je dítě předškolního věku schopno uplatnit prvky logického myšlení v řešení úloh typu zebra metodou manipulace. Dalším cílem je prozkoumat, na které z charakteristik úlohy závisí úspěšnost jejího řešení. Dílčí hypotézy se zaměřují na to, zda děti ve věku 5 - 6 let dokáží úspěšně vyřešit alespoň polovinu zadaných úloh, dále jestli jsou schopny je řešit individuálně a v neposlední řadě zkoumají tvoření zeber po zkušenostech z předchozích gradovaných šesti sérií. Teoretická část se zaměřuje na ty oblasti vývoje, o něž se řešení typu zebra dítětem předškolního věku opírá: motorický vývoj, vývoj myšlení, logické a prelogické myšlení a o možnosti řešení aktivit. Praktická část obsahuje scénáře sestavené z gradovaných úloh, které budou řešit tři skupiny po čtyřech dětech. Dále obsahuje sérii úloh řešených individuálně dětmi. Na závěr budou na základě míry úspěšnosti v řešení předchozích aktivitách sestaveny nové skupiny, ve kterých se prokáže schopnost vymýšlení úloh právě z předešlých zkušeností. Vedle metody přímého pozorování je zařazen rozhovor s třídní učitelkou, s dětmi a následná analýza dat. Ze získaných podkladů vyplývá, že úlohy typu zebra je...cs_CZ
dc.description.abstractThe master thesis deals with elements of logical thinking of children aged 5 to 6, which means the přes-school age. The main goal is to finf out the conditions under which the pre-school children are able to apply elements of logical thinking when solving exercises of the zebra type using the manipulation method. Next goal is to investigate on which of the characteristics of the task depends the success of its solution. The partial hypotheses focus on whether children aged 5 to 6 can successfully solve at least half of the assigned tasks, whether they are able to solve them individually and, last but not least, explore zebra formation after experience from the previous graduated six series. The theoretical part focus on the areas of development that the zebra solution of the pre.school child relies on: motor development, thinkig development, logical and prelogic thinking and the possibility of solving activities. The practical part contains scenarios compiled from draduated tasks that will be solved by three groups of four children. It also contains a series of tasks solved individually by children. In the end, neww groups will be built on the succes rate of previous activities, which will prove the ability to develop tasks from previous experience. In addition to the direct observation method,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectprelogické myšlenícs_CZ
dc.subjectpředškolní dítěcs_CZ
dc.subjectlogické myšlenícs_CZ
dc.subjectdidaktické hrycs_CZ
dc.subjectpre-logical thinkingen_US
dc.subjectpre-school childen_US
dc.subjectlogical thinkingen_US
dc.subjectdidactical gamesen_US
dc.titlePrvky logického myšlení u dětí ve věku 5-6 letcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-17
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId176362
dc.title.translatedElements of logical thinking at children aged form 5 to 6 yearen_US
dc.contributor.refereeSlezáková, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá prvky logického myšlení u dětí ve věku 5 - 6 let, tedy u dětí předškolního věku. Hlavním cílem je zjistit, za jakých podmínek je dítě předškolního věku schopno uplatnit prvky logického myšlení v řešení úloh typu zebra metodou manipulace. Dalším cílem je prozkoumat, na které z charakteristik úlohy závisí úspěšnost jejího řešení. Dílčí hypotézy se zaměřují na to, zda děti ve věku 5 - 6 let dokáží úspěšně vyřešit alespoň polovinu zadaných úloh, dále jestli jsou schopny je řešit individuálně a v neposlední řadě zkoumají tvoření zeber po zkušenostech z předchozích gradovaných šesti sérií. Teoretická část se zaměřuje na ty oblasti vývoje, o něž se řešení typu zebra dítětem předškolního věku opírá: motorický vývoj, vývoj myšlení, logické a prelogické myšlení a o možnosti řešení aktivit. Praktická část obsahuje scénáře sestavené z gradovaných úloh, které budou řešit tři skupiny po čtyřech dětech. Dále obsahuje sérii úloh řešených individuálně dětmi. Na závěr budou na základě míry úspěšnosti v řešení předchozích aktivitách sestaveny nové skupiny, ve kterých se prokáže schopnost vymýšlení úloh právě z předešlých zkušeností. Vedle metody přímého pozorování je zařazen rozhovor s třídní učitelkou, s dětmi a následná analýza dat. Ze získaných podkladů vyplývá, že úlohy typu zebra je...cs_CZ
uk.abstract.enThe master thesis deals with elements of logical thinking of children aged 5 to 6, which means the přes-school age. The main goal is to finf out the conditions under which the pre-school children are able to apply elements of logical thinking when solving exercises of the zebra type using the manipulation method. Next goal is to investigate on which of the characteristics of the task depends the success of its solution. The partial hypotheses focus on whether children aged 5 to 6 can successfully solve at least half of the assigned tasks, whether they are able to solve them individually and, last but not least, explore zebra formation after experience from the previous graduated six series. The theoretical part focus on the areas of development that the zebra solution of the pre.school child relies on: motor development, thinkig development, logical and prelogic thinking and the possibility of solving activities. The practical part contains scenarios compiled from draduated tasks that will be solved by three groups of four children. It also contains a series of tasks solved individually by children. In the end, neww groups will be built on the succes rate of previous activities, which will prove the ability to develop tasks from previous experience. In addition to the direct observation method,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV