Zobrazit minimální záznam

Autism Spectrum Disorders - Sibling's Perspective
dc.contributor.advisorSotáková, Hana
dc.creatorTietzová, Alžběta
dc.date.accessioned2018-10-08T10:16:50Z
dc.date.available2018-10-08T10:16:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102195
dc.description.abstractThe bachelor thesis aims to map sibling relationships of people with autism spectrum disorders and their intact siblings. The theoretical part deals with the issue of autism spectrum disorders and with the developments in the field of professional approach to this concept. The next section is focused on sibling relations and constellations in the majority population, followed by a section dealing with the influence of autism spectrum disorders on sibling relationships. Finally, I try to explain briefly the concept of social support. In the empirical part I present results of the qualitative survey implemented through interviews and a social support questionnaire. The research seeks to examine the problem of demanding coexistence of intact children and their siblings with autism spectrum disorders and to discover impacts of the disorder on mutual relationships of children, as well as on their relationships with parents and on the children's perceptions with respect to their future and the social support. KEYWORDS sibling relationships, sibling constellations, autism spectrum disorder, social supporten_US
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zmapovat sourozenecké vztahy lidí s poruchami autistického spektra a jejich intaktních sourozenců. Teoretická část se věnuje poruchám autistického spektra a vývoji odborného pohledu na tuto oblast. Dále se zabývá sourozeneckými vztahy a konstelacemi u většinové populace, na což navazuje část věnující se vlivu poruch autistického spektra na sourozenecké vztahy. V neposlední řadě se pak snažím stručně přiblížit koncept sociální opory. V empirické části předkládám výsledky kvalitativního šetření prováděného pomocí rozhovoru a dotazníku sociální opory. Výzkum usiluje o nahlédnutí do problematiky náročného soužití intaktních dětí s jejich sourozenci s poruchami autistického spektra a o odhalení vlivu, který má tato porucha na vzájemný vztah dětí i na vztah s rodiči, na vnímání budoucnosti a vnímání sociální opory. KLÍČOVÁ SLOVA Sourozenecké vztahy, sourozenecké konstelace, poruchy autistického spektra, sociální oporacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAutism Spectrum Disorderen_US
dc.subjectSiblingen_US
dc.subjectPsychological complexityen_US
dc.subjectSocial and support servicesen_US
dc.subjectPoruchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectsourozeneccs_CZ
dc.subjectpsychická náročnost poruchycs_CZ
dc.subjectsociální podpurné službycs_CZ
dc.titlePoruchy autistického spektra z pohledu intatktního sourozencecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-17
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId186456
dc.title.translatedAutism Spectrum Disorders - Sibling's Perspectiveen_US
dc.contributor.refereeKucharská, Anna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je zmapovat sourozenecké vztahy lidí s poruchami autistického spektra a jejich intaktních sourozenců. Teoretická část se věnuje poruchám autistického spektra a vývoji odborného pohledu na tuto oblast. Dále se zabývá sourozeneckými vztahy a konstelacemi u většinové populace, na což navazuje část věnující se vlivu poruch autistického spektra na sourozenecké vztahy. V neposlední řadě se pak snažím stručně přiblížit koncept sociální opory. V empirické části předkládám výsledky kvalitativního šetření prováděného pomocí rozhovoru a dotazníku sociální opory. Výzkum usiluje o nahlédnutí do problematiky náročného soužití intaktních dětí s jejich sourozenci s poruchami autistického spektra a o odhalení vlivu, který má tato porucha na vzájemný vztah dětí i na vztah s rodiči, na vnímání budoucnosti a vnímání sociální opory. KLÍČOVÁ SLOVA Sourozenecké vztahy, sourozenecké konstelace, poruchy autistického spektra, sociální oporacs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis aims to map sibling relationships of people with autism spectrum disorders and their intact siblings. The theoretical part deals with the issue of autism spectrum disorders and with the developments in the field of professional approach to this concept. The next section is focused on sibling relations and constellations in the majority population, followed by a section dealing with the influence of autism spectrum disorders on sibling relationships. Finally, I try to explain briefly the concept of social support. In the empirical part I present results of the qualitative survey implemented through interviews and a social support questionnaire. The research seeks to examine the problem of demanding coexistence of intact children and their siblings with autism spectrum disorders and to discover impacts of the disorder on mutual relationships of children, as well as on their relationships with parents and on the children's perceptions with respect to their future and the social support. KEYWORDS sibling relationships, sibling constellations, autism spectrum disorder, social supporten_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV