dc.contributor.advisor | Chalupský, Petr | |
dc.creator | Čechová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2018-10-03T10:05:16Z | |
dc.date.available | 2018-10-03T10:05:16Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/101790 | |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to introduce and analyse selected modernist narrative techniques in Mrs. Dalloway (1925) by Virginia Woolf, who was one of the main protagonists of Modernism (1890-1930) in Britain. The theoretical part attempts to describe and clarify the nature of chosen modernist narrative techniques and to put them into context of Modernism. The practical part reveals Woolf's unique usage of these techniques and it demonstrates what effects these techniques had on the novel. Key Words: Modernism, modernist narrative techniques, stream of consciousness, Symbolism, intertextuality | en_US |
dc.description.abstract | Cílem této práce je představit a analyzovat vybrané modernistické narativní techniky v románu Paní Dallowayová (1925) od Virginie Wolfové, jedné z hlavních představitelek Modernismu (1980-1930) v Británii. Teoretická část popisuje a objasňuje charakteristické prvky vybraných narativních technik a zasazuje je do kontextu Modernismu. Dále se zabývá unikátním užití těchto narativních technik Woolfovou v románu samotném a zmiňuje, jak ho tyto narativní techniky ovlivňují. Klíčová slova: Modernismus, modernistické narativní techniky, proud vědomí, Symbolismus, intertextovost | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Modernismus | cs_CZ |
dc.subject | modernistické narativní techniky | cs_CZ |
dc.subject | proud vědomí | cs_CZ |
dc.subject | Symbolismus | cs_CZ |
dc.subject | intertextovost | cs_CZ |
dc.subject | Modernism | en_US |
dc.subject | modernist narrative techniques | en_US |
dc.subject | stream of consciousness | en_US |
dc.subject | Symbolism | en_US |
dc.subject | intertextuality | en_US |
dc.title | Modernist Narrative Techniques in Mrs. Dalloway by Virginia Woolf | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-09-12 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 197840 | |
dc.title.translated | Modernistické narativní techniky v románu Paní Dallowayová Virginie Woolfové | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Topolovská, Tereza | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English Language Oriented at Education - German Language Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English Language Oriented at Education - German Language Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce je představit a analyzovat vybrané modernistické narativní techniky v románu Paní Dallowayová (1925) od Virginie Wolfové, jedné z hlavních představitelek Modernismu (1980-1930) v Británii. Teoretická část popisuje a objasňuje charakteristické prvky vybraných narativních technik a zasazuje je do kontextu Modernismu. Dále se zabývá unikátním užití těchto narativních technik Woolfovou v románu samotném a zmiňuje, jak ho tyto narativní techniky ovlivňují. Klíčová slova: Modernismus, modernistické narativní techniky, proud vědomí, Symbolismus, intertextovost | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this thesis is to introduce and analyse selected modernist narrative techniques in Mrs. Dalloway (1925) by Virginia Woolf, who was one of the main protagonists of Modernism (1890-1930) in Britain. The theoretical part attempts to describe and clarify the nature of chosen modernist narrative techniques and to put them into context of Modernism. The practical part reveals Woolf's unique usage of these techniques and it demonstrates what effects these techniques had on the novel. Key Words: Modernism, modernist narrative techniques, stream of consciousness, Symbolism, intertextuality | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |