Modernist Narrative Techniques in Mrs. Dalloway by Virginia Woolf
Modernistické narativní techniky v románu Paní Dallowayová Virginie Woolfové
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101790Identifikátory
SIS: 197840
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Topolovská, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
12. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Modernismus, modernistické narativní techniky, proud vědomí, Symbolismus, intertextovostKlíčová slova (anglicky)
Modernism, modernist narrative techniques, stream of consciousness, Symbolism, intertextualityCílem této práce je představit a analyzovat vybrané modernistické narativní techniky v románu Paní Dallowayová (1925) od Virginie Wolfové, jedné z hlavních představitelek Modernismu (1980-1930) v Británii. Teoretická část popisuje a objasňuje charakteristické prvky vybraných narativních technik a zasazuje je do kontextu Modernismu. Dále se zabývá unikátním užití těchto narativních technik Woolfovou v románu samotném a zmiňuje, jak ho tyto narativní techniky ovlivňují. Klíčová slova: Modernismus, modernistické narativní techniky, proud vědomí, Symbolismus, intertextovost
The aim of this thesis is to introduce and analyse selected modernist narrative techniques in Mrs. Dalloway (1925) by Virginia Woolf, who was one of the main protagonists of Modernism (1890-1930) in Britain. The theoretical part attempts to describe and clarify the nature of chosen modernist narrative techniques and to put them into context of Modernism. The practical part reveals Woolf's unique usage of these techniques and it demonstrates what effects these techniques had on the novel. Key Words: Modernism, modernist narrative techniques, stream of consciousness, Symbolism, intertextuality