Strategický plán rozvoje volejbalového klubu TJ Sokol Žižkov
Strategic plan for development of volleyball club TJ Sokol Žižkov
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101495Identifiers
Study Information System: 176849
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Ruda, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Sportovní klub, volejbal, strategický management, strategie plánování, nezisková organizaceKeywords (English)
sports club, volleyball, strategic management, planning strategy, non-profit organizationNázev Strategický plán rozvoje volejbalového klubu TJ Sokol Žižkov Cíle Cílem této bakalářské práce je sestavení strategického plánu pro rozvoj volejbalového klubu TJ Sokol Žižkov na tříleté období od 1. 9. 2018 do 31. 8. 2021. Metody Kvalitativní rozhovor s trenéry klubu, analýza textů a dokumentů, SWOT analýza Výsledky SWOT analýza odhalila silné a slabé stránky klubu a stanovila tak hlavní okruhy pro strategické kroky. Analýza konkurence poukázala, že největší hrozbou jsou pražské týmy působící ve stejné soutěži, které mohou okrádat volejbalový klub o potenciální sponzory. Klíčová slova Sportovní klub, volejbal, strategický management, strategie plánování, nezisková organizace
Thesis name Strategic plan for development of volleyball club TJ Sokol Žižkov Thesis objective The aim of this bachelor thesis is to prepare a strategic plan for the development of the volleyball club TJ Sokol Žižkov for three years from 1st September 2018 to 31th August 2021. Methods of work Qualitative interview with club trainers, analysis of texts and documents, SWOT analysis, Results SWOT analysis revealed the strengths and weaknesses of the club and set out the main lines of strategic steps. An analysis of competition has shown that the biggest threat is the Prague teams operating in the same competition, which can exclude a volleyball club about potential sponsorship. Key words sports club, volleyball, strategic management, planning strategy, non-profit organization