Výzkum sledovanosti biatlonu u studentů FTVS UK
The research of biathlon among students of FTVS UK
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101494Identifiers
Study Information System: 178646
Collections
- Kvalifikační práce [7104]
Author
Advisor
Referee
Štědroň, Bohumír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Sledovanost, biatlon, media, popularita, studenti
Keywords (English)
Viewership, biathlon,media,popularity, students
Název: Výzkum sledovanosti biatlonu u studentů FTVS UK Cíle: Cílem této bakalářské práce je na základě marketingového výzkumu zjistit sledovanost biatlonu u studentů FTVS UK. Přínosem práce bude zpracování a poskytnutí pohledu na sledovanosti a zájem o biatlon u této skupiny. Tato data by následně mohla sloužit jako základ pro budoucí hlubší výzkum. Metody: V práci je využívána metoda kvantitativního výzkumu. Soubor respondentů byl určen částečně ovlivněným výběrem, minimální velikost tohoto souboru byla stanovena na 75 respondentů. Sběr primárních dat probíhal prostřednictvím elektronického dotazování. Výsledky: Dle výsledků výzkumu se přibližně 86 % respondentů zajímá o biatlon. Dále bylo zjištěno, že drtivá většina z nich sleduje biatlonový sportovní přenos prostřednictvím kanálu ČT sport. Více než 78 % respondentů také sleduje biatlonový obsah prostřednictvím sociálních sítí. Za 2 nejdůležitější faktory televizního biatlonového přenosu pak respondenti považují kvalitu komentáře a množství reklam. Klíčová slova: marketingový výzkum, média, sledovanost, biatlon
Title: The research of biathlon vieweship among students of FTVS UK Objectives: The objective of this bachelor thesis is to provide data on the basis of marketing research about biathlon viewership among students of FTVS UK. Contribution of this thesis should be providing useful insight related to viewership and interest into biatlon for this group. This data could set a basis for a deeper reasearch in the foreseeable future. Methods: This thesis uses the method of quantitative research. The selection of the respondents was done by partially influences selection and the minimal sample size was set to at least seventy five respondents. Electronic questioning was used to collect the primary data. Results: According to the research results, nearly 86 % of the respondents had shown interest into biathlon. It was also found out, that vast majority of them has been watching biathlon races via ČT sport channel. More than 78 % of the respondents follows biathlon content on social networks. According to respondents, the two most important factors of biathlon broadcasting are quality commentary and quantity of commercials. Keywords: marketing research, media, viewership, biathlon