Možnosti uplatnění metod dramatické výchovy v projektovém vyučování
Application of dramatics education to project based instruction
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101276Identifikátory
SIS: 161218
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ferklová, Alžběta
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, projektové vyučování, projekt, primární vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
drama education, drama education methods and techniques, project based instruction, project, primary educationDiplomová práce na téma "Možnosti uplatnění metod dramatické výchovy v projektovém vyučování" se zabývá různými strategiemi propojení dramatické výchovy a projektového vyučování, které vyhodnocuje z hlediska jejich přínosu pro žáka. Metody jsou předvedeny na třech praktických příkladech. V teoretické části diplomové práce je vymezen pojem dramatická výchova, jsou definovány principy a cíle dramatické výchovy a klasifikovány metody, které používá. Dále jsou nastíněny možnosti využití jejích metod v jednotlivých vzdělávacích oblastech a v průřezových tématech školního vzdělávacího programu pro 1. stupeň základní školy. Diplomová práce se dále zabývá základní charakteristikou projektového vyučování a hledá různé možnosti propojení dramatické výchovy a projektového vyučování. Praktická část je postavena na zásadách akčního učitelského výzkumu. Přináší podrobný popis plánu a samotné realizace tří projektů integrovaných do výuky v prostředí málotřídní školy, ve kterých jsou v různé míře uplatněny různé metody dramatické výchovy. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v reflexi realizovaných projektů a jsou dále analyzovány a vyhodnoceny z hlediska přínosu pro jeho účastníky. Výstupy projektů ukazují, že některé projekty by se bez zapojení prvků dramatické výchovy obešly, aniž by to mělo výrazný vliv na jejich...
The diploma thesis on the topic "Application of dramatics education to project based education" is dedicated to various strategies towards interconnection of dramatics education and project based education, which are assessed in scope of benefits of these strategies for pupils. The methods are shown on three practical examples. The theoretical part of the diploma thesis deals with the term dramatics education; it defines its principles and goals and classifies the methods it uses. Furthermore it describes possibilities of the methods and their use in individual education fields and in cross-sectional topics of the Framework Education Program for the First Section of Elementary Education. Then the diploma thesis discusses basic characteristics of project education and defines different possibilities how to interconnect dramatics education and project education. The practical part is based on the principles of teachers' action research. It comes with a comprehensive description of three projects which were integrated into a low-class schools' education. Various methods of dramatics education were included in all different ways. The results of the research are summarized in the reflection of realized projects and they are further analysed and evaluated with respect to the beneficial aspects for pupils...