Zobrazit minimální záznam

Prevention and prevalence of burnout syndrome among pedagogues of selected primary and secondary schools
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorUrbanová, Nikola
dc.date.accessioned2018-09-25T09:24:47Z
dc.date.available2018-09-25T09:24:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100995
dc.description.abstractThis bachelor thesis takes focus on the burnout syndrom prevention among pedagogic staff in selected primary and high schools. The theoretical part deals with the concept of the burnout syndrom, its causes, phases, risk of its occurrence and last but not least whether the burnout syndrom is a disease or not. The importance of social support and preventive precaution against potential occurrence of the burnout syndrom is also mentioned in this part of the thesis. The practical part is realized through a quantitative research collecting its data in a questionnaire, addressed to pedagogic educators in selected primary and high schools. The receieved data is formed into a graphic illustration. The questionnaire data analysis has shown that the length of pedagogical practice could be in relation to a possible threat of the burnout syndrom. The research results has shown that the most threatened are pedagogues whose practice has lasted for at least 16 years. The survey research has also revealed that almost one half of the respondents experience to be under a threat of the burnout syndrom or perceive themselves to undergo its implications already. Discussion, recommendation and conclusion are another parts of the practical section. Recommendation takes focus on the pedagogues themselves, needs of...en_US
dc.description.abstractV této bakalářské práci se věnuji tématu Prevence syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků vybraných základních a středních škol. V teoretické části se zabývám pojmem syndrom vyhoření, jeho příčinami, fázemi, riziky vzniku, ale také tím, zda je syndrom vyhoření nemoc. V teoretické části je také zmíněna důležitost účinku sociální podpory a preventivních opatření proti vzniku syndromu vyhoření. V praktické části uvádím kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníku adresovaného pedagogům vybraných základních a středních škol. Získaná data jsou zpracována do grafů. Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, zda syndrom vyhoření souvisí s délkou pedagogické praxe. Vyhodnocením dotazníků vyšlo najevo, že délka pedagogické praxe mnou oslovených respondentů základních i středních škol by mohla mít souvislost s možným ohrožením syndromem vyhoření. Z výzkumu vyplývá, že nejvíce jsou syndromem vyhoření ohroženi pedagogové, jejichž praxe je 16 a více let. Pomocí dotazníkového šetření bylo také zjištěno, že téměř polovina respondentů základních i středních škol se subjektivně cítí ohrožena syndromem vyhoření, či se domnívá, že u nich syndrom vyhoření již probíhá. Součástí praktické části bakalářské práce je diskuze, doporučení a závěr. V doporučení jsem poukázala na potřebu prohlubovat znalosti...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBurnout syndromeen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectStressen_US
dc.subjectPreventionen_US
dc.subjectWorking loaden_US
dc.subjectsyndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectpedagogcs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectpracovní zátěžcs_CZ
dc.titlePrevence a výskyt syndromu vyhoření u pedagogů vybraných základních a středních školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-04
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId187029
dc.title.translatedPrevention and prevalence of burnout syndrome among pedagogues of selected primary and secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeKučírek, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této bakalářské práci se věnuji tématu Prevence syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků vybraných základních a středních škol. V teoretické části se zabývám pojmem syndrom vyhoření, jeho příčinami, fázemi, riziky vzniku, ale také tím, zda je syndrom vyhoření nemoc. V teoretické části je také zmíněna důležitost účinku sociální podpory a preventivních opatření proti vzniku syndromu vyhoření. V praktické části uvádím kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníku adresovaného pedagogům vybraných základních a středních škol. Získaná data jsou zpracována do grafů. Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, zda syndrom vyhoření souvisí s délkou pedagogické praxe. Vyhodnocením dotazníků vyšlo najevo, že délka pedagogické praxe mnou oslovených respondentů základních i středních škol by mohla mít souvislost s možným ohrožením syndromem vyhoření. Z výzkumu vyplývá, že nejvíce jsou syndromem vyhoření ohroženi pedagogové, jejichž praxe je 16 a více let. Pomocí dotazníkového šetření bylo také zjištěno, že téměř polovina respondentů základních i středních škol se subjektivně cítí ohrožena syndromem vyhoření, či se domnívá, že u nich syndrom vyhoření již probíhá. Součástí praktické části bakalářské práce je diskuze, doporučení a závěr. V doporučení jsem poukázala na potřebu prohlubovat znalosti...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis takes focus on the burnout syndrom prevention among pedagogic staff in selected primary and high schools. The theoretical part deals with the concept of the burnout syndrom, its causes, phases, risk of its occurrence and last but not least whether the burnout syndrom is a disease or not. The importance of social support and preventive precaution against potential occurrence of the burnout syndrom is also mentioned in this part of the thesis. The practical part is realized through a quantitative research collecting its data in a questionnaire, addressed to pedagogic educators in selected primary and high schools. The receieved data is formed into a graphic illustration. The questionnaire data analysis has shown that the length of pedagogical practice could be in relation to a possible threat of the burnout syndrom. The research results has shown that the most threatened are pedagogues whose practice has lasted for at least 16 years. The survey research has also revealed that almost one half of the respondents experience to be under a threat of the burnout syndrom or perceive themselves to undergo its implications already. Discussion, recommendation and conclusion are another parts of the practical section. Recommendation takes focus on the pedagogues themselves, needs of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV