Stravování a pohybová aktivita na základní škole.
Catering and physical activities at elementary school.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98852Identifikátory
SIS: 187423
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rotková, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
22. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Stravování, pohybová aktivita, základní škola, zdravý životní stylKlíčová slova (anglicky)
Catering, physical activity, elementary school, healthy life styleTato práce řeší problematiku stravování a pohybové aktivity dětí na základní škole, a to srovnáním dvou kategorií - mladšího a staršího školního věku. Cílem této práce je nejprve zmapovat situaci, zjistit, jaká je úroveň stravovacích návyků a pohybové aktivity a zda se výsledky liší ve vztahu k věku dítěte. Pro zajištění podkladů výzkumného šetření byla vytvořena sada otázek ankety pro žáky, v níž jsem se zaměřila na dva aspekty tohoto tématu - dopolední a polední stravování a volnočasové aktivity s důrazem na pohybovou aktivitu. Hlavním zjištěním je fakt, že děti i rodiče jsou o správných stravovacích návycích i důležitosti pohybové aktivity dobře informováni a i v praxi se je snaží uplatňovat. Výsledkem je pak negativní odpověď na otázku, zda přímo souvisí věk dítěte, resp. vliv rodičů na děti, s kvalitou stravovacích návyků a intenzitou pohybové činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Zdravý životní styl, strava, pohybová aktivita, mladší školní věk, starší školní věk, výživová a pohybová doporučení
This work deals with the issue of eating and physical activity of children in elementary school by comparing two categories - younger and older school age. The aim of this work is first to map the situation, to find out what is the level of eating habits and physical activity and whether the results differ in relation to the child's age. To provide the background to the research, a set of questionnaire questions for pupils was devised, focusing on two aspects of this topic - morning and afternoon meals and leisure activities with an emphasis on physical activity. The main finding is the fact that both children and parents are well informed about good eating habits and the importance of physical activity and they are usually trying to apply them in practice. The result is a negative answer to the question whether the age of the child is directly related, respectively. the influence of parents on children, the quality of eating habits and the intensity of physical activity. KEYWORDS A healthy lifestyle, healthy diet, physical aktivity, younger school age, older school age, nutritional and movement recommendation