Zobrazit minimální záznam

Kontextualizace či relativizace zla? Sonda do otrokářského systému amerického Jihu
dc.contributor.advisorŽeníšek, Jakub
dc.creatorKubíček, Jan
dc.date.accessioned2019-02-19T13:10:32Z
dc.date.available2019-02-19T13:10:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98094
dc.description.abstractÚčelem této práce je prozkoumat zrušení otroctví v USA v období před občanskou válkou. Analýze je provedena skrze levicově orientované prizma představené Michaelem Parentim. První část práce představuje stručné vysvětlení Parentiho teorie na příkladu pozdní římské republiky a jejím politicko-ekonomickém pozadí, které je znázorněno v knize The Assassination of Julius Caesar. Tato část také pokrývá historické precedenty otroctví spolu se specifickými vědecky podloženými argumenty ve prospěch otroctví, se kterými přisel Samuel Cartwright. Závěrečná část popisuje proces zrušení otroctví. Závěrem vytváří analogii mezi římskou senátorskou demokracií a rasovým otroctvím v USA před rokem 1861. Tato analogie je postavěna na premise, že v obou případech privilegovaná společenská třída ovlivnila výklad těchto dějin ve svůj prospěch, aby zakryla své ekonomické zájmy. Klíčová slova: Michael Parenti, otroctví, dějinné vypravování, vykořisťování, Samuel Cartwright, proces zrušení otroctvícs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to examine the abolition of antebellum slavery in the US through a leftist prism introduced by Michael Parenti. The first part provides a brief explanation of Parenti's theory on an example of the late Roman republic and its politico-economic background, which is depicted in The Assassination of Julius Caesar. In this part is also covered the historical precedent of slavery along with specific scientifically based arguments in favour of slavery developed by Samuel Cartwright. The last chapter gives a description of the process of abolition and eventually an analogy between Roman senatorial democracy and the antebellum slavery is established on a premise that in both the cases the privileged social class influenced historical narration of those events for its own benefit to cover its economic interests. Keywords: Michael Parenti, slavery, historical narrative, exploitation, Samuel Cartwright, the process of abolitionen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMichael Parentics_CZ
dc.subjectotroctvícs_CZ
dc.subjectdějinné vypravovánícs_CZ
dc.subjectvykořisťovánícs_CZ
dc.subjectSamuel Cartwrightcs_CZ
dc.subjectproces zrušení otroctvícs_CZ
dc.subjectMichael Parentien_US
dc.subjectslaveryen_US
dc.subjecthistorical narrativeen_US
dc.subjectexploitationen_US
dc.subjectSamuel Cartwrighten_US
dc.subjectthe process of abolitionen_US
dc.titleContextualising or relativising evil? A probe into US antebellum slaveryen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-30
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId198349
dc.title.translatedKontextualizace či relativizace zla? Sonda do otrokářského systému amerického Jihucs_CZ
dc.contributor.refereeTopolovská, Tereza
dc.identifier.aleph002189074
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csÚčelem této práce je prozkoumat zrušení otroctví v USA v období před občanskou válkou. Analýze je provedena skrze levicově orientované prizma představené Michaelem Parentim. První část práce představuje stručné vysvětlení Parentiho teorie na příkladu pozdní římské republiky a jejím politicko-ekonomickém pozadí, které je znázorněno v knize The Assassination of Julius Caesar. Tato část také pokrývá historické precedenty otroctví spolu se specifickými vědecky podloženými argumenty ve prospěch otroctví, se kterými přisel Samuel Cartwright. Závěrečná část popisuje proces zrušení otroctví. Závěrem vytváří analogii mezi římskou senátorskou demokracií a rasovým otroctvím v USA před rokem 1861. Tato analogie je postavěna na premise, že v obou případech privilegovaná společenská třída ovlivnila výklad těchto dějin ve svůj prospěch, aby zakryla své ekonomické zájmy. Klíčová slova: Michael Parenti, otroctví, dějinné vypravování, vykořisťování, Samuel Cartwright, proces zrušení otroctvícs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis is to examine the abolition of antebellum slavery in the US through a leftist prism introduced by Michael Parenti. The first part provides a brief explanation of Parenti's theory on an example of the late Roman republic and its politico-economic background, which is depicted in The Assassination of Julius Caesar. In this part is also covered the historical precedent of slavery along with specific scientifically based arguments in favour of slavery developed by Samuel Cartwright. The last chapter gives a description of the process of abolition and eventually an analogy between Roman senatorial democracy and the antebellum slavery is established on a premise that in both the cases the privileged social class influenced historical narration of those events for its own benefit to cover its economic interests. Keywords: Michael Parenti, slavery, historical narrative, exploitation, Samuel Cartwright, the process of abolitionen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021890740106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV