Zobrazit minimální záznam

Knowledge of the pupils of the selected secondary school about the issue of domestic violence
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorVopatová, Jana
dc.date.accessioned2019-02-19T10:47:22Z
dc.date.available2019-02-19T10:47:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97853
dc.description.abstractAutorka se v této bakalářské práci věnuje problematice domácího násilí. V úvodu vysvětluje svůj výběr tématu. V teoretické části se zabývá vymezením problematiky domácího násilí na základě literární rešerše, uvádí základní rozdělení domácího násilí a jeho historii. Dále se autorka v teoretické části věnuje analýze osobnosti oběti a osobnosti agresora, uvádí platný legislativní rámec ČR vztahující se k problematice domácího násilí, poukazuje na důležitost prevence a v neposlední řadě předkládá výčet vybraných organizací, které se věnují pomoci osobám ohroženým domácím násilím. V praktické části prezentuje autorka kvantitativní výzkum realizovaný prostřednictvím dotazníku adresovaného žákům II. stupně vybrané ZŠ. Žáci jej vyplnili v pretestu, poté absolvovali besedu o problematice domácího násilí, a s časovým odstupem vyplnili totožný dotazník znovu. Tímto způsobem autorka zjistila prvotní znalosti o problematice domácího násilí u žáků II. stupně na vybrané ZŠ a poté vliv besedy k dané problematice na tyto žáky. Při vyhodnocení výsledků autorka zjistila, že vstupní znalosti žáků II. stupně na vybrané ZŠ byly na velmi dobré úrovni. Nejhůře v pretestu dopadla otázka ohledně znalosti organizací zaměřujících se na pomoc lidem ohroženým domácím násilím. Tyto organizace byly respondentům představeny na...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the issue of domestic violence. The introduction explains the choice of this topic and also the definition of domestic violence on the basis of a literature search as well as outlines the basic division of domestic violence and its history. This part is devoted to the analysis of the personality of the victim and the aggressor. Legislative framework of the Czech Republic which relates to issues of domestic violence is listed here and it also presents a list of selected organizations that are engaged in assistance to people endangered by domestic violence. The practical part presents the author's quantitative research carried out as an anonymous questionnaire addressed to selected pupils at selected secondary schools. At first the pupils filled in a pre-test, then attended a discussion about the issue of domestic violence and later filled out the same questionnaire again. This way the author found out the initial knowledge about the issue of domestic violence of the students as well as their knowledge after attending the discussion. The input knowledge of the pupils was at a very good level. The worst of the question was the question of the knowledge of organizations to help endangered domestic violence. These organizations were presented to the respondents on a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDomácí násilícs_CZ
dc.subjectznaky domácího násilícs_CZ
dc.subjectžáci II. stupněcs_CZ
dc.subjectagresorcs_CZ
dc.subjectoběťcs_CZ
dc.subjectprevence domácího násilícs_CZ
dc.subjectDomestic violenceen_US
dc.subjectsigns of domestic violenceen_US
dc.subjectpupils of the secondary schoolen_US
dc.subjectthe aggressoren_US
dc.subjectthe victimen_US
dc.subjectprevention of domestic violenceen_US
dc.titleZnalosti žáků II. stupně vybrané ZŠ o problematice domácího násilícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId185194
dc.title.translatedKnowledge of the pupils of the selected secondary school about the issue of domestic violenceen_US
dc.contributor.refereeKučírek, Jiří
dc.identifier.aleph002187885
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAutorka se v této bakalářské práci věnuje problematice domácího násilí. V úvodu vysvětluje svůj výběr tématu. V teoretické části se zabývá vymezením problematiky domácího násilí na základě literární rešerše, uvádí základní rozdělení domácího násilí a jeho historii. Dále se autorka v teoretické části věnuje analýze osobnosti oběti a osobnosti agresora, uvádí platný legislativní rámec ČR vztahující se k problematice domácího násilí, poukazuje na důležitost prevence a v neposlední řadě předkládá výčet vybraných organizací, které se věnují pomoci osobám ohroženým domácím násilím. V praktické části prezentuje autorka kvantitativní výzkum realizovaný prostřednictvím dotazníku adresovaného žákům II. stupně vybrané ZŠ. Žáci jej vyplnili v pretestu, poté absolvovali besedu o problematice domácího násilí, a s časovým odstupem vyplnili totožný dotazník znovu. Tímto způsobem autorka zjistila prvotní znalosti o problematice domácího násilí u žáků II. stupně na vybrané ZŠ a poté vliv besedy k dané problematice na tyto žáky. Při vyhodnocení výsledků autorka zjistila, že vstupní znalosti žáků II. stupně na vybrané ZŠ byly na velmi dobré úrovni. Nejhůře v pretestu dopadla otázka ohledně znalosti organizací zaměřujících se na pomoc lidem ohroženým domácím násilím. Tyto organizace byly respondentům představeny na...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the issue of domestic violence. The introduction explains the choice of this topic and also the definition of domestic violence on the basis of a literature search as well as outlines the basic division of domestic violence and its history. This part is devoted to the analysis of the personality of the victim and the aggressor. Legislative framework of the Czech Republic which relates to issues of domestic violence is listed here and it also presents a list of selected organizations that are engaged in assistance to people endangered by domestic violence. The practical part presents the author's quantitative research carried out as an anonymous questionnaire addressed to selected pupils at selected secondary schools. At first the pupils filled in a pre-test, then attended a discussion about the issue of domestic violence and later filled out the same questionnaire again. This way the author found out the initial knowledge about the issue of domestic violence of the students as well as their knowledge after attending the discussion. The input knowledge of the pupils was at a very good level. The worst of the question was the question of the knowledge of organizations to help endangered domestic violence. These organizations were presented to the respondents on a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021878850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV