Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ
Use of Drama in Education in lessons of Literary Education in 2nd class of the Primary School.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97845Identifikátory
SIS: 198890
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Radmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
23. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Dramatická výchova, metody a techniky, hry a cvičení, výuka, literární výchova, RVP, pohádka s ponaučením, příprava hodin, ověření v praxi, reflexeKlíčová slova (anglicky)
Drama in Education, methods and strategies, games and excercises, teaching, Literary in education, Framework Education Programme for Elementary Education, fairy tale with lesson, preparation of the lessons, realization, reflectionNÁZEV: Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ AUTOR: Lenka Hájková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá využitím dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě základní školy. Srovnává dvě druhé třídy na základní škole k porozumění hlavní myšlenky v pohádkách s ponaučením skrz dramatickou výchovu a metodou čtení s otázkami. Teoretická část je zaměřena na dramatickou výchovu, na její metody, techniky, průpravné hry a cvičení, RVP a literární výchovu. Základem praktické části byla realizace 5 vyučovacích hodin v dramatické výchově a 5 vyučovacích hodin literární výchovy ve dvou druhých třídách na 5 pohádkách s ponaučením. Po 14 dnech následoval test a zjištění, zda dramatická výchova přispívá v hodinách literárních ke zlepšení a pochopení látky. KLÍČOVÁ SLOVA: Dramatická výchova, literární výchova, příprava hodin, ověření v praxi, reflexe
TITLE: Use of Drama in Education in lessons of Literary Education in 2nd class of the Primary School AUTHOR: Lenka Hájková DEPARTMENT: Primary Education Department SUPERVISOR: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. ABSTRACT: This diploma thesis deals with the use of drama education in classes of literary education in the 2nd grade of elementary school. It compares two second classes at elementary school to understanding the main idea in fairy tales through dramatic education and the method of reading with questions. The theoretical part is focused on drama education, its methods, techniques, preparátory games and exercises, Framework Educational Program and literary education. The basis of the practical part was the realization of 5 lessons in dramatic education and 5 lessons of literary education in two second classes on 5 fairy tales with lessons. After 14 days, a test was conducted to determine whether dramatic education contributed in literary classes to improving and understanding the substance. KEYWORDS: Drama in Education, Literary in Education, preparation of the lessons, realization, reflection