Identita ve fotografii a aplikace tématu do koncepce výuky výtvarné výchovy
Identity in photography and art education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97844Identifikátory
SIS: 175120
Katalog UK: 990021876580106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kornatovský, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
23. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Fotografie, identita, digitální obraz, manipulace, portrétKlíčová slova (anglicky)
Photography, identity, digital image, manipulation, portraitKŘIŠTOVÁ, A.; Identita ve fotografii a aplikace tématu do koncepce výuky výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha 2018 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 110 s. ABSTRAKT Diplomová práce zkoumá vnímání a postavení identity ve společnosti v kontextu historie a současnosti, na základě přístupů zahraničních autorů věnujících se tématice. Téma identity je situováno do kontextu vizuální kultury, dějin vyobrazení člověka v rámci výtvarného umění a žánru portrétní fotografie. Koncepce teoretické části je podložena vybranými autoritami z dějin výtvarné kultury i z oblasti soudobého výtvarného umění. Z teoretické části práce vychází návrhy didaktických zadání a jejich následná realizace na základní a střední škole. Jako další východisko pro přípravu didaktických zadání jsou využity i podněty získané z realizace vlastního autorského projektu, který stejně jako didaktická zadání čerpá z teoretických východisek práce. KLÍČOVÁ SLOVA: identita, společnost, vizuální kultura, portrét, fotografie, digitální obraz, manipulace, zásah
KŘIŠTOVÁ, A.; Identity in photography and art education. [Master's Thesis] Prague 2018 - Charles University, Faculty of Education, Art Education Department, 110 pages. ABSTRACT This Master's Thesis explores the perception and position of identity in society in the context of history and present, based on the approaches of foreign authors dealing with the subject. The theme of identity is situated in the context of visual culture, the history of human portrayal within the visual arts and the portrait photography genre. The concept of the theoretical part is supported by selected authorities from the history of art culture as well as from the field of contemporary art. The theoretical part is the basis for the design of didactic assignments and their following implementation at elementary and secondary schools. Second basic point for the preparation of didactic assignments is obtained from experiences gained with authorial project realization. KEY WORDS: identity, society, visual culture, portrait, photography, digital image, manipulation, intervention
