dc.contributor.advisor | Pavlas Martanová, Veronika | |
dc.creator | Sodomková, Nikola | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T11:00:55Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T11:00:55Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/97816 | |
dc.description.abstract | Název: Problematický žák z pohledu učitele Autor práce: Bc. et Bc. Nikola Sodomková Vedoucí práce: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. Katedra: Psychologie Abstrakt Diplomová práce se věnuje oblasti problematického žáka na základní škole. Hlavním cílem práce je zmapovat, jak vnímají problémového žáka vyučující, konkrétně školní metodici prevence. Teoretická část se v úvodu zabývá problémovým chováním obecně. Následující kapitoly jsou věnovány konkrétně problémovému chování ve škole. Jsou zde zmíněny jeho příčiny, rozdíly mezi žákem s poruchami chování a žákem s problematickým chováním a také vlastnosti problémového dítěte. Třetí kapitola se věnuje rodině problémového žáka a komunikaci mezi školou a rodiči. V další části textu jsou zmíněny některé výzkumy, které se zaměřovaly na vnímání problematických žáků pedagogy, jejich vztah a přístup k nim, včetně podkapitol týkajících se osobnosti pedagoga a syndromu vyhoření. Poslední kapitola je zaměřena na vztahy problematického žáka s vrstevníky. V empirické části práce je představen výzkum, který byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s celkem pěti školními metodiky prevence. Pro zpracování interview byla použita metoda Zakotvené teorie. V závěru textu jsou prezentovány výsledky výzkumu. Klíčová slova problematický žák, školní poradenství, školní... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: Problematic pupil from the teacher's perspective Author: Bc. et Bc. Nikola Sodomková Supervisor: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. Department: Psychology Abstract The diploma thesis deals with problematic pupils in elementary school. The main aim of the thesis is to map out problematic pupil from the teacher's perspectvie, specifically the perspective of school prevention methodologhist. In the theoretical part, it mentions problematic behavior in general. The following chapters deal specifically with problematic behavior at school. There are mentioned its causes, the differences between the pupil with behavioral disorders and the pupil with problematic behavior as well as the characteristics of the problem child. The third chapter deals with the troubled pupil's family and the communication between school and parents. In the next part of the text there are mentioned some researches, which focused on the perception of the problematic pupils from the teachers point of view, their relationship and their approach, including the personality of pedagogue and burnout syndrome sub-chapters. The last chapter focuses on relations between the problem pupil and peers. In the empirical part of the thesis is presented a research that was realized in the form of semi-structured interviews with five school... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | problematický žák školní poradenství školní metodik prevence | cs_CZ |
dc.subject | problematic pupil school counselling school prevention methodologist | en_US |
dc.title | Problematický žák z pohledu učitele | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-23 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 187442 | |
dc.title.translated | Problematic pupil from the teacher's perspective | en_US |
dc.contributor.referee | Timurová, Lenka | |
dc.identifier.aleph | 002187630 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Problematický žák z pohledu učitele Autor práce: Bc. et Bc. Nikola Sodomková Vedoucí práce: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. Katedra: Psychologie Abstrakt Diplomová práce se věnuje oblasti problematického žáka na základní škole. Hlavním cílem práce je zmapovat, jak vnímají problémového žáka vyučující, konkrétně školní metodici prevence. Teoretická část se v úvodu zabývá problémovým chováním obecně. Následující kapitoly jsou věnovány konkrétně problémovému chování ve škole. Jsou zde zmíněny jeho příčiny, rozdíly mezi žákem s poruchami chování a žákem s problematickým chováním a také vlastnosti problémového dítěte. Třetí kapitola se věnuje rodině problémového žáka a komunikaci mezi školou a rodiči. V další části textu jsou zmíněny některé výzkumy, které se zaměřovaly na vnímání problematických žáků pedagogy, jejich vztah a přístup k nim, včetně podkapitol týkajících se osobnosti pedagoga a syndromu vyhoření. Poslední kapitola je zaměřena na vztahy problematického žáka s vrstevníky. V empirické části práce je představen výzkum, který byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s celkem pěti školními metodiky prevence. Pro zpracování interview byla použita metoda Zakotvené teorie. V závěru textu jsou prezentovány výsledky výzkumu. Klíčová slova problematický žák, školní poradenství, školní... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Problematic pupil from the teacher's perspective Author: Bc. et Bc. Nikola Sodomková Supervisor: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. Department: Psychology Abstract The diploma thesis deals with problematic pupils in elementary school. The main aim of the thesis is to map out problematic pupil from the teacher's perspectvie, specifically the perspective of school prevention methodologhist. In the theoretical part, it mentions problematic behavior in general. The following chapters deal specifically with problematic behavior at school. There are mentioned its causes, the differences between the pupil with behavioral disorders and the pupil with problematic behavior as well as the characteristics of the problem child. The third chapter deals with the troubled pupil's family and the communication between school and parents. In the next part of the text there are mentioned some researches, which focused on the perception of the problematic pupils from the teachers point of view, their relationship and their approach, including the personality of pedagogue and burnout syndrome sub-chapters. The last chapter focuses on relations between the problem pupil and peers. In the empirical part of the thesis is presented a research that was realized in the form of semi-structured interviews with five school... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
dc.identifier.lisID | 990021876300106986 | |