Kvalita pedagogických praxí z pohledu učitelů základních škol a studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ
The opinions of primary education teachers and students of Teacher Training for Primary Schools (I.ST) on quality of pedagogical practices.
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97758Identifiers
Study Information System: 187395
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Poche Kargerová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
praxe, fakultní škola, fakultní učitel, mentoring, dotazníkKeywords (English)
pedagogical practice, clinic school, practice teacher, mentoring, questionnaireDiplomová práce je zaměřena na názory studentů a učitelů z fakultních škol ohledně jednotlivých praxí během studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Cílem práce je analyzovat faktory ovlivňující spolupráci studenta a fakultního učitele z pohledu fakultních učitelů a studentů. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části definuji základní pojmy týkající se praxí, fakultních škol, mentoringu a studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Stěžejním bodem praktické části bude kvantitativní výzkum v podobě dotazníku, jenž bude obsahovat otevřené i uzavřené otázky. Na závěr práce je shrnutí a zhodnocení celé diplomové práce. KLÍČOVÁ SLOVA Praxe, fakultní škola, fakultní učitel, mentoring, dotazník
The Master's Thesis is focused on the opinions of students and teachers from clinical schools about pedagogical practices during studying Teacher Training for Primary Schools (I.ST). The aim of this thesis is, based on gained information from primary education teachers and students of The Faculty of Education of the Charles University in Prague, to find out opinions from the subjects, possibly find some suggestions how to improve these practices. The Master's Thesis is divided into theoretical part and practical part. In the theoretical part I give a definition of basic terms related to practices, clinic schools, mentoring and the study of Teacher Training for Primary Schools (I.ST). The main point of the practical part is quantity research represented by questionnaire which concludes open-ended and close- ended questions. At the end is a summary and evaluation of my Master's Thesis. KEYWORDS Pedagogical practice, clinic school, practice teacher, mentoring, questionnair